Hoeveel afgekolfde melk 4 maanden

Ik ben sinds 3 weken weer aan het werk en ons kleine meisje is inmiddels al weer 18 weken oud.

Nu gaf ik de eerste 2 weken 130-150 ml afgekolfde melk in haar flesjes mee naar de gastouder (lag er een beetje aan hoeveel ik zelf gekolfd had) maar deze dronk ze zonder moeite zo op. (Ik kolfde 2x op het werk).

Nu ben ik naar 3x kolven op het werk over gegaan omdat ik steeds net niet uitkwam met de gekolfde melk. Maar als ik nu flesjes vul van 180-200ml drinkt ze die ook helemaal leeg.
Hoe vol ik ze doe maakt eigenlijk niets uit hoe vaak ze komt voor een voeding, dit blijft 5x.
(Globaal 3.00uur/7.00uur/11.00uur/15.00uur/19.00uur heel soms nog rond 23.00uur)

Als ik het schemaatje volg: Maand 4: 120 ml x gewicht in kg / aantal voedingen, dan is het 120ml x 6 kg : 5 voedingen = 144 ml per keer.

Hoeveel afgekolfde melk drinkt jullie kindje?
 
De rekensom die jij gebruikt werkt alleen bij minimaal 8 voedingen op een dag.
Wat ik me gelijk afvraag is hoe wordt de fles gegeven? Wordt er aan therapeutisch voeden gedaan? Daarbij zit je kindje rechtop met de fles op 90 graden waarbij de speen hij m gevuld is met melk. Ook voed je dan met een kleine speen (speen 0 of zelfs prematuur speen). Zo moet je kindje meer moeite doen om te drinken, net als aan de borst.
Verder zou ik met zo vaak of hooguit 1 keer meer kolven als je kindje de fles krijgt. Geef mee wat je kolft op een dag en verdeel dat over de flesjes. Dit zal de ene dag iets meer zijn dan de andere dag, dat is niet erg. Aan de borst drinkt je kindje ook niet elke dag dezelfde hoeveelheid.
 
Mijn kindjes dronken eigenlijk nooit meer dan 100ml afgekolfde melk. Zelfs toen ze al 1 jaar waren. Belangrijk is zoals hierboven al gezegd het therapeutisch voeden en een kleine speen. Uit de fles drinken is veel makkelijker dan de borst dus is waarschijnlijk aan de zuigbehoefte van je kindje nog niet voldaan.
 
Bedankt voor de reacties!
Hoe de fles bij de gastouder gegeven wordt dat weet ik niet.
We gebruiken nu de Philips Avent speen maat 1. Ik ga een 0 bestellen en kijken hoe dat gaat!

Soms vraag ik me af waar ik al die informatie vandaan moet halen, niemand die het even vertelt ?
 
Terug
Bovenaan