hoeveel afgekolfde melk drinkt jullie kindje?

Hoi hoi,

Ik ben benieuwd bij diegene die borstvoeding geven hoeveel afgekolfde melk jullie kindjes drinken als je een flesje geeft (en op welk gewicht ze zitten).

Wij geven sinds een week af en toe een flesje afgekolfde melk (heb het inmiddels ook zelf gedaan en dat ging prima).

Noa woog afgelopen maandag 4400 gram en na een beetje uitzoeken neemt ze nu genoegen met ongeveer 130 cc. Ze drinkt 5 keer en sinds 2 dagen slaapt ze 's nachts door! (Ze is morgen 5 weken)

Milan is vandaag 7 weken en weegt nu ongeveer 5200 fram. Gisteren heeft hij flesje afgekolfde melk op van 150 ml, en toen was deze leeg. Ik weet niet of hij anders nog meer had gedronken... Maar ik probeer niet teveel naar de streepjes op de fles te kijken, aan de borst drinkt hij ook tot hij genoeg heeft :)

Alysha is nu 7 weken en ze drinkt 5 (soms 6) x 135cc, de laatste 2 dagen heeft ze gemiddeld bij 2 flesjes nog niet genoeg dus dan krijgt ze nog extra 15cc.. Dus ga vanaf morge 150cc proberen.. Ze slaapt sinds de "5 weken door..

Elay weegt nu met bijna 5 weken 5500 gram en drinkt 5 a 6 voedingen ( 3x afgekolfde melk en 2/3 keer flesvoeding) van 140/150 cc. Verschilt nogal per dag. Soms slaapt ie 6 uur door 's nachts en soms maar 3..

Izzie is 5 weken en drinkt uit een flesje 70-80 cc. Ik bied 100 aan maar dit krijgt ze dus niet op. Ze weegt 3600 gram en krijgt 6-7 voedingen per dag. Soms slaapt ze 's nachts door.

Xxx

Terug
Bovenaan