hoeveel afgekolfde melk geven?

Hoi,

Ik ben kort geleden begonnen met het afkolven van wat bortsvoeding om een voorraadje te krijgen. Als ik kolf, lukt het me om ca.95 ml te verkrijgen. Als iemand hem straks een flesje geeft, hoeveel ml melk moet dan ontdooit worden?
Merijn, van 7 weken, drinkt nu 6 keer per dag. 's Nachts na 6,5u. en overdag om de 3,5u. Hij heeft twee keer een flesje kant-en-klare  Nutrilon gehad en redde het 3,5u. op 100ml. Moet ik dan ook 100ml. bv verwarmen of meer, omdat flesvoeding sneller vult?

Groetjes,

Gea
 
Hallo Gea,

Ik heb dezelfde vraag onlangs bij mijn CB gesteld. Zij zeiden dat je kindje 150 ml per kg lichaamsgewicht per dag drinkt.
Dus stel dat jouw kindje 4 kg weegt, dan drinkt hij dus (ongeveer) 150 x 4 = 600 ml per dag. Dit kan je dan weer delen op het aantal voedingen dat je geeft: 600 / 6 = 100 ml per voeding. Voor een kindje van 5 kg dus 120 ml per keer. Verder zou ik gewoon proberen hoeveel je kindje drinkt: het geeft zelf wel aan wanneer het vol zit (toch?).

Groetjes,
Josien
 
Hoi Gea,

De adviezen van vandaag werken goed. Ik wil er alleen nog aan toevoegen, dat jouw kindje zelf aangeeft hoeveel het nodig heeft. mijn zoon drinkt van flesvoeding veel meer dan van afgekolfde borstvoeding. Dat heeft te maken met de samenstelling van de voeding. Wanneer je kindje tevreden is met de afgekolfde melk, dan heeft hij/zij genoeg gehad, wat andere mensen dan ook tegen je zeggen.

Succes


 
Terug
Bovenaan