hoeveel afgekolfde melk per keer geven???

Hallo mama's.

Mijn dochter van 10 weken oud krijgt nu af een toe een flesje afgekolfde melk, ik geef volledig bv.
Hoeveel ml moet/mag ze hebben?
Moet ik uitgaan van het aantal ml flesvoeding die kindjes mogen hebben?
Of geef je bij bv meer of minder??
Vast bedankt,
Groetjes Carlijn
 
volgens mij ga je niet uit van de hoeveelheid bij flesvoeding.... Ik heb toevallig vorige week voor het eerst fles aangeboden (tien weken toen)  en ze dronk toen ongeveer 110 cc (had 130 in fles, maar ze liet nog een staartje staan....). Het is de eerste paar keer gewoon even uitproberen, ieder kind drinkt anders en zeker bv kinderen hebben hun eigen tempo en hun eigen hoeveelheid.... De hoeveelheid borstvoeding die ze krijgen, verschilt normaal gesproken ook. 's Morgens heb je meer voeding dan 's avonds. 's Avonds komen ze dus soms ook wat eerder, maar soms hebben ze er ook genoeg aan. Dus als hij schoon leeg gaat, kan je nog een toetje geven en hou je over, dan heeft ze gewoon genoeg gehad.

succes.
 
hallo carlijn,

ik heb Sander in het begin bij 10 weken 150 cc in de fles gedaan. Soms dronk hij dit helemaal leeg (dan gaf ik hem nog wat extra) en soms dronk hij inderdaad maar 90 cc ofzo. Het is echt uitproberen. Ik heb wel de 'fleshoeveelheid'ongeveer aangehouden als leidraad.
Succes en veel plezier, groetjes lineke
 
Ik  heb de fles in het begin een paar keer flink vol gedaan.  Je merkt gauw genoeg hoeveel je kindje wil hebben. Wel altijd ruim aanhouden, omdat de bv de ene keer veel vetter is dan de andere keer.
 
Terug
Bovenaan