HOeveel afgekolfde melk?

Hi,

Over 3 weken moet ik weer gaan werken en we zijn nu dus bezig om Seth (9 weken) 1x per dag afgekolfde melk in een flesje aan te bieden. Dit drinkt hij goed op, maar ik ben nog even op zoek naar de hoeveelheid die hij moet krijgen. Aan de borst zie ik precies wanneer hij genoeg heeft, maar als hij uit het flesje drinkt vind ik dit lastig om te zien.
Hij krijgt nu 5 voedingen en een halve nachtvoeding (1 borst) en ik vraag me af hoeveel jullie kindjes drinken als ze afgekolfde melk uit een flesje krijgen.
Vandaag heeft hij 140 ml gekregen, maar toen was hij na 3 uur alweer hongerig. Toen hij nog op 6 voedingen zat dronk hij ook al 130 ml een keertje.
Ik weet wel dat ieder kind anders en verschillende hoeveelheden drinkt, maar ik ben benieuwd hoeveel jullie kinderen drinken en hoe jullie dat hebben uitgevogeld?

GRoetjes Femke

Hoi,

Ik kolf alle voedingen al van het begin en CB zegt dat je dezelfde hoeveelheden kunt aanhouden als bij flesvoeding, namelijk 150 x kg gedeeld door het aantal voedingen per 24 uur. Dus mijn mannetje van 4600 gram krijgt momenteel 6 x 120 ml afgekolfde melk en hij doet het daar goed op, geen extra honger ofzo. Als ik hem de kans geef, drinkt hij wel meer, maar dan gaat hij ook meer spugen..
Dus houden we ons netjes aan deze richtlijn, ha, ha!

Veel succes!

Groetjes, Karin
Mama van Christian, 4 weken oud

Terug
Bovenaan