hoeveel avond eten geven juli

A

Anoniem

Guest
hoi hoi mama s

heb even een vraag hoeveel avnd eten geven juli? wegen julie het af of doen jullie het op gevoel?

ik doe het op gevoel het is een boel maar het gaat meestal wel schoon op. en na een tijdje krijg sverre ook pap.

we proberen hem mee te laten eten maar dat gaat helaas niet altijd.

nou doei doei lucy

Hoi,

Ik heb een plastic bakje voor hem, dat vul ik tot de rand,(ong 400gr schat ik)  met minder is hij niet tevreden,
als we nog te scherp eten, krijgt hij een 12mnd potje en daar gaat dan nog, 2 aardappels of 3 schepjes rijst-macaroni in! Een flinke eter dus, daarna krijgt hij nog een toetje en een uur later de borst!

Gr MJ

Hoi Lucy uit Nieuwegein (heb bijna mijn hele leven in Nieuwegein gewoond en mijn ouders en zus wonene daar nog steeds, dus vandaar als ik jouw naam zie moet ik steeds aan Nieuwegein denken)

Julia krijgt meestal 's avonds wat wij ook eten, ik geef altijd een beetje op het gevoel.
Ik doe altijd een vol schaaltje en meestal eet ze het bijna helemaal op. Daarna krijgt ze nog een beetje yoghurt.
Soms laat ik haar het eten zelf pakken (met de hand), maar meestal geef ik het nog op een lepeltje. Als ze dan de lepel wil pakken dan geef ik haar een eigen lepel en kan ik tussendoor en nog wat inscheppen.

De ene keer eet ze wat meer dan de andere keer. Daar doe ik niet moeilijk over.
Ze lust ook eigenlijk alles wel.

Groetjes van Renata.

Ha ha, zie dat ik een beetje apart nederlands heb geschreven, ach ja...dat krijg je als je al drie jaar in het buitenland woont en wat probeert te schrijven terwijl je tegelijkertijd ook 'lastig wordt gevallen' door je kids.

Groetjes Renata.

Hier geven we op gevoel, maar dat komt omdat het op het moment geen grote eter is. Ik schep dus vaker teveel op dan te weinig. Als het al een keer te weinig is krijgt hij gewoon wat bij, want dan ben ik allang blij!

groetjes Saskia

Volgens mij mag je met avond eten gewoon een lekker bordje vol geven toch?? Als hij of zij er lekker van eet, heerlijk toch! Hier is het heel erg wisselend. De ene keer een bordje van 200 a 300 gram zo leeg en de andere keer maar een paar hapjes en dan geen zin meer, echt wisselend dus... En een toetje gaat er (vrijwel) altijd wel in!

Voor Lars is het avondeten het laatste voedingsmoment van de dag (hij is rond half 7 total loss en gaat dan naar bed).
Hij krijgt bij de oppas een potje Olvarit voor 12+ of 15+ maand. Wanneer we samen thuis eten, krijgt hij  een potje of hij eet met de pot mee. Lars is gek op boontjes en pasta. Ik vul zijn bakje op het gevoel (ongeveer net zoveel als in een potje Olvarit zit). Dat gaat schoon op. Lars weet zelf nog niet wanneer hij moet stoppen met eten. Die grens geven wij dus aan.

Groetjes, Marijon

Als Jesse wil eten, eet hij met de pot mee en net zoveel of weinig als hij zelf wil.
Hij is niet zo'n goede eter dus alles wat hij eet is meegenomen.
Ik ga ook niks afwegen.

Terug
Bovenaan