Hoeveel babykleding voor 2 nachten ziekenhuis?

<p>Ik word ivm medische indicatie ingeleid op 38 weken. We blijven ook na de geboorte nog minimaal 24 uur. In totaal ben ik er 2-3 nachten, de baby dus minimaal 1 nacht.</p><p>Hoeveel outfits is voldoende? Ik lees soms dat kindjes door 3 rompers per dag heen gaan… dus hoeveel moet ik nu meenemen?</p><p>Ik heb nu 3 volledige outfits (romper lange mouwen, broek, sokjes, mutsje en vaak een vestje of overslag shirtje) maar is een pyjama mee ook een goed idee? Meer outfits? Of alleen meer rompers?</p>

Dat is genoeg hoor. En een pyjama dragen ze nog niet als ze zo klein zijn. Ze slapen gewoon in hun kleertjes dus neem lekkere makkelijk zittende pakjes mee. 

Lijkt me meer dan genoeg ;)

Pyjama dragen ze niet hoor de eerste weken/maanden. De kleertjes zijn net zo zacht als een pyjama en omkleden vinden kleine baby's vreselijk dus beter niet teveel prutsen aan zo'n kleintje!

Soms spugen kleintjes inderdaad veel maar de eerste dagen nog niet hoor. En dan worden kleertjes juist helemaal niet vies en kunnen ze eigenlijk wel een week dezelfde kleren aan. Natuurlijk kleed je ze elke 2 dagen ongeveer wel om omdat dat fris is, maar vies zijn kleertjes vaak nog echt niet na 2 dagen bij een newborn..

En hun rompers onder poepen doen ze die eerste nacht(en) ook nog niet. 2 a 3 pakjes is wel genoeg. Makkelijke pakjes wat zit als een pyjama, dat is het fijnste dan.
Neem voor jezelf wel wat extra onderbroeken en pyjama broeken mee. Jij hebt ze misschien wel nodig. 

Ik had voor 2 nachten 6 volledige setjes ingepakt. Mijn oudste was een spuger en gebruikte veel kleertjes, toen had ik veel te weinig mee. Nu dus 6 setjes. Uiteindelijk 3 setjes gebruikt, 1 voor elke dag. Pyjama's had ik niet mee, mijn zoontje sliep gewoon in zijn kleertjes.

Ik had 2 setjes maar paar uur nadat geboren was knalde ze er door heen.

De kraamzorg heeft hard moeten lachen omdat ik een pyama aan had bij mijn mini voor s nachts, maar ik slaap toch ook niet in mijn overdag kleding. Dus het is maar net wat je wilt

Ik heb nog 4 dagen in het ziekenhuis verbleven, waarvan 2 op de couveuseafdeling. Daar droeg ze alleen een romper. Mijn dochter was dus wel erg misselijk en we hebben daarom 4 rompers en 2 overpakjes vies gemaakt. 
Daarnaast weet je niet wat eruit komt. Het pakje dat ze als eerste aan had heeft mijn oudste niet gepast en die kwam 3 weken eerder dan deze. Ik had deze keer ivm verwachting van een macrosome baby 2 pakjes 50/56 en een klein vallende 62 mee, plus rompers. 1 mutsje en 1 paar sokjes. Toen bleek dat we langer bleven heeft mijn man meer gehaald. Maar alleen de rompers waren nodig. 
De oudste kwam met 35 weken, en toen achteraf 2 nachten gebleven. Zij gebruikte 2 pakjes en 2 rompers. 
Overigens worden de rompers hier ook vies van de navelstreng die nog wat prut geeft zolang het nog af moet vallen indrogen. Maar vaak omkleden is echt een gepruts en best zielig. Dus hoe minder vaak hoe beter.
Extra huispak en ondergoed voor jezelf is fijn ja! Je lekt en zweet veel na de bevalling. 

Terug
Bovenaan