hoeveel beddegoed / vellux/aerosleep ??

A

Anoniem

Guest
Weten jullie hoeveel dekentjes en lakentjes je moet kopen?  En wanneer gaat een kindje in een slaapzak slapen? In een  andere winkel raden ze weer het Vellux dekentje aan, want anti-allergisch en goed ademend enzo. maar natuurlijk een stuk duurder. Weten jullie of dit dekentje beter is dan een gewone katoenen?

Bij aankoop van de kinderkamer heb ik me het Aerosleep dekje + hoeslakentje laten aansmeren. Dat het luchtdoorlatend is, is  natuurlijk wel een prettig idee maar ik vraag me af of jgewoon beddegoed ook had voldaan.  Onervaren  aanstaande ouders zijn natuurlijk ook wel  een makkelijke prooi voor  babyzaken om allerhande nieuwigheden te verkopen.

Leuk hè van die verkooptrucs :S

Ik vertrouwde op mijn moeder met de 1e.

En nu doe ik het precies zo.

Ik heb wollen dekentjes en lakentjes. Voor de zomer gebruik ik als het heet weer is (wij slapen onder de dakpannen) alleen een lakentje of een dekbedhoes van katoen.

Anders een wollen dekentje met lakentje.

xxx Nienke

36 wk en 5 dgn

Hoi,

Ik zweer bij de aerosleep, ik vond dat een veilig idee. Ik had er eentje voor de wieg (later in de kinderwagen) en eentje voor in het ledikantje. Daarbij had ik 3 onderlakentjes en 3 bovenlakentjes (en nog een molton en zeiltje voor eronder voor noodgevallen maar dat heb ik nooit gebruikt).  Drie  lakentjes  vond ik erg veel achteraf, zeker  als je een wasdroger hebt. Je wast toch elke dag, maar goed, je kind zal maar ziek zijn en blijven spugen. Daarnaast 2 katoenen dekentjes voor het wiegje en ledikantje. De laatste dekentjes liggen ongebruikt in de kast.

Ik ben met een maand of 2,5 overgaan op slaapzakken omdat ELine zich onder de dekens vandaan wurmde. Nu (13 maanden) ligt ze nog altijd in een slaapzak. Ik heb 3 soorten (lakenstof voor de zomer,  lente/herfst en winterzak) en dan van elk 2 voor het wassen. Daar overheen doe ik nooit een deken of laken, het zou ook geen nut hebben, madameke "zeilt" haar hele bed door.

Succes,
Ingeborg

Terug
Bovenaan