hoeveel beweging en hoe sterk is normaal ?

A

Anoniem

Guest
Goedemiddag allemaal,

Mijn zwangerschap loopt tot nog toe erg voorspoedig. Ben nu ruim 32 weken zwanger en begin toch wel wat onzeker te worden.

Ik voel volop beweging hoor maar hoor veel vrouwen om me heen zeggen dat ze niet meer kunnen slapen omdat de kleine zoveel beweegt of een ander zegt weer dat ze helemaal "beurs" getrapt wordt door de kleine.

En ja dan wordt ik onzeker want ik voel genoeg maar kan niet zeggen dat het me echt pijn doet en het is ook niet zo dat ik hem of haar de hele dag voel.

Moet ik me zorgen maken of er maar van uitgaan dat het een rustig kindje is. (Mijn man is de rust zelfde maar ik ben een druktemaker dus dan zou hij / zij op papa lijken)

Groetjes van een onzekere mom2b

je hoeft je niet druk te maken hoor de ene baby is drukker dan de andere pas als je je baby een paar dgane niet meer gevoeld heb moet je pas aan de bel gaan trekken maar zoals ik het lees voel ijj regelmatig je baby alleen niet zo hard dat het zeer doet
michien schopt hij of zij minder hard haah
maak je geen zorgen
geniet nog even van je zwangerschap en succes met de bevalling

Hallo,

Mijn dochtertjes die waren ook rustiger in de buik. Nu ben ik zwanger van een jongentje en die schopt me echt beurs zoals ze dat zeggen. Zo erg dat ik soms even niet meer kan lopen omdat hij verkeerd ligt.

Het is zo ie zo ook normaal dat je je kindje minder zal gaan voelen na een week of 32. Hoeft natuurlijk ook weer niet.  Maar het het is wel gebruikelijk.

Maak je eigen vooral niet te druk. Iedereen ervaart een zwangerschap anders. En iedere zwangerschap is anders!!

Groetjes Jada

Thanks ladies voor deze snelle reacties.

Voel me een stuk beter. Ik voel hem / haar inderdaad regelmatig dus daar maak ik me geen zorgen om.

Het zijn vooral de overtreffende trap praatjes van andere moeders. Het lijkt soms wel een wedstrijdje wie het dikst is, wie hem / haar het meest voelt etc.

En ja dan is die kleine er en dan wordt het vast weer een wedstrijdje wie het eerst lacht, wie het hardst groeit en wie het eerst zijn fruithapje eet.

Heb daar eigenlijk niet zo veel zin in dus ga andere zwangere nu ook meer uit de weg.

Bedankt voor jullie support en inderdaad ik geniet gewoon nog even van de vriendelijke beweginkjes van mijn kleintje.

Groetjes

hoi onzeker,
maak je geen zorgen hoor! Ik heb ook een actief kindje maar word daar bepaald niet wakker van 's nachts. Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat jij en ik vaster slapen dan de rest, want baby's van 32 weken zijn wle degelijk actief   's nachts! Verder wilde ik nog even zeggen dat ook ik absoluut niet beurs geschopt word. Bij mij ligt dit aan een aantal dingen. 1: ik ben lang, en nu met 33 weken kan de kleine dus lekker nog steeds niet bij mijn ribben 2: het ligt er maar net aan hoe de kleine ligt.
Je hebt gelijk wat betreft de competitie, dat wordt straks alleen maar veel erger als je kleintje eenmaal geboren is, heel vervelend.
Geen zorgen maken dus hoor!
Groetjes Stephanie

Terug
Bovenaan