hoeveel bewegingen met 20/21 weken zwangerschap

hallo meiden,

ik ben nu alweer bijna 21 weken zwanger van mijn tweede kindje.
en ben daar zielsgelukkig mee!!!!  

maar eerdere nare ervaringen, ben ik nu niet helemaal aan het genieten....
wil dat wel heel graag maar............

nu vraag ik mijn eigen af   hoeveel keer en hoe sterk je ongeveer nu rond deze tijd je kindje voelt bewegen??
zijn er vrouwen die mij gerust kunnen stellen!?
soms voel ik ze heel de dag niet en s'avond laat pas, en de andere dag is het kindje regelmatig aan het bewegen.

heb de 20 weken echo al gehad, en alles was goed, maar wil toch graag ervaringen van andere horen hierover.....
het is misschien een rare vraag en niemand kan dat precies weten natuurlijk.
maar ben zo bang dat er iets niet goed is..........
van mijn eerste zwangerschap voelde ik mijn zoon al met 14 weken goed bewegen.
met deze zwangerschap was dat ongeveer met 16/17 weken.
maar de bewegingen nu lijken mij niet zo heel krachtig voor de 21 weken!

wie kan mij geruststellen?
liefs van een hele bezorgde moeder

Hallo Zonneveld,

Ik ben nu 22 weken zwanger van de tweede en ben ook onzeker. Maar dan moet ik eerlijk zeggen dat mijn zwangerschap niet geheel vlekkeloos verloopt, dus ik ben niet zo'n goede graadmeter. Min kindje is 2 weken kleiner als dat ze moet zijn.

Maar goed, ik heb hetzelfde als  jij ik voel haar de ene keer redelijk vaak en duidelijk en de andere keer minder vaak en duidelijk. Ik voel haar ook voornamelijk onder in de buik, echt nog bij de haargrens zeg maar. Terwijl mijn baarmoeder al totaan de navel komt.

Mijn zoon was ook duidelijk aanwezig in mijn buik. maar ik hoor ook wel vaker dat 2 verschillende kindjes verschillend bewegen. Dus eerlijk gezegd maaak ik me niet zo heel veel zorgen.
Als je haar maar het maar voelt bewegen. wel blijven opletten dat je het voelt en anders altijd vk of zsiekhuis bellen om naar het hartje te mogen luisteren.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen en niet dat je onzekerder bent geworden...
groetjes inge

Ik heb ook heel lang geduld moeten hebben totdat ik mijn kindje goed voelde (tot week 23 terwijl ik wel al lichte beweging voelde met week 17)...werd er ook onzeker van en dat terwijl ik wist dat ik een voorliggende placenta had...Nu 34~6 en ik wilde dat hij of zij af en toe eens stil lag, mn ´s nachts is het een groot feest...

(mijn eerste kindje voelde ik vanaf week 19  wel de hele tijd erg goed, dus waarschijnlijk doordoor wat onzekerheid bij deze tweede)

Liefs Yvonne

hoi

ik ben nu 30wkn zwanger van de eerste en maakte me ook ongerust rond 20 weken ik voelde ook heel weinig af en toe wat plofjes.ik voelde het pas beter  rond 24 weken nu (30wkn)voel ik het s’avonds heel veel en als ik rustig ga zitten.en er is ook wel eens een dag dat ik het niet veel voel.dus wees gerust geniet van je zwangerschap

liefs tara

hoi,

Mij is bij mijn laatste zwangerschap verteld door een huisarts op vakantie waar ik was omdat ik een urineweg infectie had ik was toen 21 weken, en was erg ongerust dat ik als ik de kleine wilde voelen bewegen ongeveer 45 minuten moest gaan liggen en in die tijd zou het wel gaan bewegen en dat was ook altijd zo en dit stelde me erg gerust.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt,groetjes Christel.

Je hoeft je niet druk te maken. Ik heb het zelfde gehad met 21 weken. Ik voelde haar 2 dagen niet/nauwelijks. Ik was best ongerust (mijn man noemde het panisch  )
en heb de verloskundige gebeld op een vrijdag om half 5. Ik mocht meteen langs komen om het hartje te luisteren. Op dat moment werd de kleine wakker en heeft de hele tijd dat ze luisterde tegen de doptone geschopt......

Ze heeft waarschijnlijk de hele tijd met haar rug tegen mijn buik aan gelegen en geschopt en gestomt tegen de placenta, die tegen mijn rug ligt....

Dus als je je zorgen maakt bel je gewoon de verloskundige en kan je langs komen om het hartje te luisteren. Ze vinden het niet erg en ze zijn er ten slotte voor.

De verloskundige vertelde dat je vanaf week 30 je kindje elke dag moet voelen en dat er na week 32 een soort patroon zit in het ritme waarop je baby wakker is.

Dus als je je nog zorgen maakt bel je morgen gewoon op en ga je even luisteren naar het hartje, beter gerustgesteld dan gestressd zullen we maar zeggen.

groetjes Mariska

Hoi,
ik ben nu 18,5 week zwanger van de tweede en voelde het al wel vrij vroeg  met 16 weken niet iedere dag en dan weer wel maar  ook soms 2 dagen niet...dan denk ik nou dat was het dan en dan ineens is het er weer... om gek van te worden! Liefst zou ik wekelijks even hartje horen voor bevestiging.
Ik heb gehoord dat je kindje ook veel 's nachts kan bewegen als je slaapt. Weet het ook niet.
Dominique

Terug
Bovenaan