Hoeveel bijvoeding

We zijn vorige week gestart met bijvoeding (mijn zoontje is nu 6 maanden) en in principe gaat het goed. We zijn begonnen met worteltjes, sperzieboontje en bloemkool en hij vindt het heerlijk. Alleen het vervelende is dat hij nu weer last van krampjes begint te krijgen. Daar heeft hij de 1ste 4 maanden ook heel erg last van gehad (dat is ook een reden dat we pas met 6 maanden begonnen zijn met bijvoeding) Nu is mijn vraag, wie weet daar iets tegen? En dan nog een vraag. Hoeveel hapjes groente mag ik per keer geven. Nu doe ik nog 3 à 4 hapjes, omdat ik bang ben dat de krampjes erger worden als ik meer geef. Hij krijgt verder 4 flessen van 200 cc (de laatste fles om 23:00 wil hij niet meer en hij slaapt de hele nacht door). Krijgt hij nu wel genoeg te eten?

Groetjes,
 
In principe is bijvoeding tot je kindje één jaar is, echt BIJvoeding. Melk blijft de hoofdmaaltijd. Dus het geeft helemaal niet dat je kindje nog wat moet wennen aan de bijvoeding, hij heeft alle tijd!

Ken je het bijvoedingsforum ook? Daar zijn veel moeders die hun kindje voeden volgens de Rapley manier. Dat lijkt me ook wel wat voor jouw kindje. Je legt dan namelijk de controle over wat en hoeveel  je kindje binnenkrijgt bij je kindje. Op die manier is het risico dat hij meer eet dan hij kan verwerken kleiner en is de kans op krampjes dus ook kleiner.
Kijk voor meer info hierover bij de artikelen boven het forum op: bijvoedingsforum

Sowieso zou ik het iets rustiger aan doen met de bijvoeding als je zoontje nu al krampjes heeft. Even een paar dagen weer alleen melk tot hij er geen last meer van heeft. Dan langzaam opbouwen: in het begin één keer per dag bijvoeden en beperken tot een paar hapjes, nooit opdringen.

Groetjes,
Helena
 
Terug
Bovenaan