Hoeveel borstvoeding via fles geven?

Ik kolf nog niet, maar wil dat wel gaan doen. Nou heb ik gelezen dat er een 'rekenmethode' is om te bepalen hoeveel melk je kind mag/moet drinken per keer. Geldt dit ook wanneer je borstvoeding (gekolft) via een flesje geeft? Ik voed namelijk gewoon wanneer en hoeveel ze wil. Ik zou dus verwachten dat dan ook geldt als mijn 'eigen' melk via een flesje gegeven wordt.

Chantal (& Mirte 4w)

de formule is heel eenvoudig-
150ml x het gewicht van je baby en dat gedeeld door het aantal voedingen dat je wilt gaan geven. Inderdaad, soms weet je dat niet precies van te voren, maar het is wel een goede richtlijn. Ik deed altijd ietsje meer in de fles, en vaak gaf Eckhardt dan zelf wel aan wanneer ie genoeg had.

Succes,
Sascha

de formule is heel eenvoudig-
150ml x het gewicht van je baby en dat gedeeld door het aantal voedingen dat je wilt gaan geven. Inderdaad, soms weet je dat niet precies van te voren, maar het is wel een goede richtlijn, die ze trouwens ook op het consultatiebureau hanteren. Ik deed altijd ietsje meer in de fles, en vaak gaf Eckhardt dan zelf wel aan wanneer ie genoeg had.

Succes,
Sascha

Ik gebruikte bovenstaande richtlijn een beetje als houvast, maar deed niet al te moeilijk. Eigenlijk geef ik gewoon altijd mee wat ik de dag ervoor heb gekolfd. De ene keer is dat wat meer dan de andere keer. Dat geeft helemaal niet. Als mijn dochter nog dorst heeft, haalt ze de schade wel weer in als we weer thuis zijn!

Groetjes,
Helena

Bovenstaande is een goede richtlijn, maar pin je er absoluut niet aan vast. Gewoon uitproberen, met kleine beetjes tegelijk (anders is het zo zonde om veel te moeten weggooien). Hier scheelt het erg per keer, soms kloekt meneer bijna 200 cc naar binnen, soms maar 100cc

ik geef ook afgekolfde bv, en ik gebruik dezelfde rekenmethode als bij fv.
wel doe ik er dan zo'n 20 ml bij want bv is lichter verteerbaar dus hebben ze weer sneller honger.
demi drinkt altijd alles op, ze is nu 8.5 weken en drinktb 170-180 ml en dat 5 keer.
's nachts slaapt ze door.

gr. martine

Terug
Bovenaan