Hoeveel borstvoedingen 10 maand

Hoi allemaal, mijn zoontje dronk tot zaterdag 3 borst voedingen per dag, 7.00, 13.00 en 18.30, zondag leek hij opeens geen behoefte meer te hebben aan de middag voeding dus die laat ik nu weg, maar nu is de avondvoeding sinds gisteren ook een strijd, gisteren viel hij toevallig dus wilde hij opeens weer wel maar nu is het dus weer..
Wat is normaal op deze leeftijd en wat vinden jullie?

Nog een kleine toevoeging, hij was wel ziek vanaf zaterdag maar vandaag weer helemaal beter en zijn andere eten (Brinta, fruit, halve boterham, koekje, potje) ging er wel allemaal in

Ik weet niet hoe het met borstvoeding zit want dat mag natuurlijk op verzoek en is in principe nooit teveel.

Maar met flesvoeding kregen m'n dochters met 10 maanden nog 3 voedingen om 7.00-13.00-19.00. Vanaf 11 maanden de middagfles eraf. Vanaf 12 maanden mogen ze in principe helemaal van de flesvoeding/borstvoeding af en over op gewone melk. Dat lukte hier pas volledig met 15 maanden want de avondvoeding eraf lukte niet eerder.

Maar mijn neefje is 11 maanden en krijgt al sinds 9 maanden nog maar 1 voeding per dag, alleen om 19.00. Hij eet heel goed vast voedsel en wil de flessen echt niet meer. Hij groeit als kool en komt niks tekort. Dus tja, als je kindje echt niet meer wilt is er weinig aan te doen. Maar 2 voedingen (ochtend en avond) zal er waarschijnlijk nog wel in blijven voorlopig en dat is echt prima zo. Hij is al bijna 1 jaar en dan mag je officieel dus al helemaal stoppen. Een maandje eerder kan vast geen kwaad!

Mijn zoontje wilde met tien maanden überhaupt geen borstvoeding meer, wat ik ook probeerde. Je kunt niet heel veel meer dan het accepteren denk ik... Zo'n kleintje kan behoorlijk eigenwijs zijn.

Mijn zoontje dronk vanaf 8 maanden 3 voedingen
met 10 maanden 2
en stopte helemaal met drinken net voor zn eigen verjaardag! Ik dacht dat hij klaar was met de borst maar weigerde ook een fles voor het slapen dus helemaal gestopt..
Ik zou het even een paar dagen aankijken en kolven als hij niet drinkt, als hij dit volhoud met niet drinken dan ook stoppen met het kolven als hij niet drinkt. Zolang hij goed eet, drinkt en groeit is het prima lijkt me

Mijn dochtertje kreeg met 10 maanden alleen nog ochtend en avond. Met 11.5 maand alleen avond en nu is ze net een jaar en ben ik helemaal gestopt en gaat ze dus zonder borstvoeding naar bed.

Ik heb ook wel eens gehad dat ze niet wilde, dat kwam dan doordat ze vlak daarvoor nog gegeten had. Zat er bijv een uur tussen eten en naar bed gaan, dan dronk ze wel. Maar als hij niet meer wil, kun je het nog een paar dagen proberen en anders laten gaan. Dwingen werkt helaas niet.

Terug
Bovenaan