Hoeveel brood 7mnd

<p>Hoi!</p><p>Hoeveel brood mag een baby van 7mnd? Ze eet nu 1 broodje, zonder korst. En vreet dat zo ongeveer naar binnen. Maar 2 broodjes voor zon kleintje lijkt zoveel? </p><p> </p><p>Hoor graag wat jullie doen! </p>
 
IK heb geen idee wat “mag” maar mijn zoontje (inmiddels 8 maanden) eet ook al vanaf die leeftijd twee sneetjes brood, nu met korst! Zijn honger leek niet minder te worden met fruit of een papje, nu met het brood wel. 
 
Mijn zoontje eet vanaf 7 maanden al 1,5 boterham en nu (bijna 11 maanden) 2 boterhammen. Hij vindt het heerlijk en als hij er behoefte aan heeft krijgt hij dat gewoon van mij. VOoral naar je eigen kindje kijken. Ze geven vanzelf aan als ze te veel krijgen.
 
Mijn zoontje van 8,5 maand eet ook 1,5-2 boterhammen met korst om 12.00 uur. Heb ook de fles eraf gehaald. Hij krijgt nu alleen nog sochtends en savonds n fles. 
 
Mijn dochter at tot 1 jaar altijd maar 1 boterham. Vanaf 14 maanden ofzo 1.5-2 boterhammen. Maar ook niet altijd. 
Op het kinderdagverblijf waar ik werk houden we de volgende regel aan:
Onder de 1 jaar: 1 boterham
1-2 jaar: 2 boterhammen
2-4 jaar: 3 boterhammen
Maar 1.5 boterham zou ook prima kunnen hoor, of 1 boterham en een droge cracotte erbij ofzo.
 
Terug
Bovenaan