hoeveel bv bij 2 weken??

hallo allemaal,mijn dochtertje is nu 2 weken oud en ik geef volledige bv.
Toen de kraamhulp er nog was dronk ze 7 keer per etmaal ongeveer 20min. aan de ene boerst en dan nog een 'toetje' aan de andere(van soms nog wel een kwartier).
Nu sinds een paar dagen drinkt ze ongeveer een kwartiertje en valt dan in slaap,hoeft de andere borst dus vaak niet meer.Ook komt ze nog maar 6 keer per etmaal(nog wel de nacht,maar ze laat nu 4 uur tussen de voedingen).
Kan ik dit zo laten of moet ik ze echt vaker wakker maken en ook de tweede borst blijven proberen??
(ze is trouwens wel een flinkerd,woog bij de geboorte 8 pond),
Groetjes,
 
Wat ze mij verteld hebben toen mijn dochter nog zo klein was, is 6 of 7
voedingen. Er zijn allemaal trucjes om haar wakker te krijgen/houden
als ze aan de borst in slaap valt (kietelen in de nek, onder de kin of
wrijven over de rug), maar als die niet helpen heeft ze gewoon genoeg
gehad. Als je maar 6 voedingen geeft is het goed. Niet meer dan 4 of
4,5 uur tussen de voedingen. Mijn dochter is nu 6 weken oud en wat ik
inmiddels heb geleerd is dat niets zo veranderlijk is als een baby. Ben
je net ergens aan gewend, is het de volgende dag weer anders.



Groetjes,

Miriam

 
Als ze in slaap vallen, zachtjes over het gezichtje blazen..

Als ze daardoor niet weer gaat drinken heeft ze echt genoeg gehad.



En inderdaad.. niets zooooo veranderlijk als een baby!

Denk je het helemaal het ritme en de controle te hebben, is het zo ineens het tegen overgestelde.



Sannes

mv Mila19-2





 
Hoi Sas!

Hoelang een baby aan de borst drink zegt niet altijd wat over de hoeveelheid voeding die je kindje binnenkrijgt. Het kan zijn dat haar drinktechniek of jouw toeschietreflex beter is geworden waardoor je dochter in minder tijd net zoveel voeding (of meer!) binnenkrijgt als eerst. Houdt altijd goed in de gaten of je kindje goed blijft plassen en poepen en laat haar zo nodig eens wegen op het consultatiebureau. Als je kindje goed plast en poept kun je er bijna wel van uitgaan dat ze ook voldoende voeding binnenkrijgt om goed van te groeien.
Op zich is 6 keer per etmaal drinken trouwens een prima hoeveelheid voor haar leeftijd hoor!

Groetjes, May (mama van Lucas èn consultatiebureau verpleegkundige)
 
hoi!
Mijn dochter was 8,5 pond en dronk al voor de twee weken nog maar een borst en dan amper 10 minuten. S'nachts sliep ze met twee weken door en overdag kwam ze de enen keer om de 3 uur en andere keren om de 4 uur.
Ik probeerde wel de andere borst te geven door haar tussendoor te verschonen zodat ze weer wakker werd, maar dat spuugde ze later uit, dus zat ze gewoon vol.

Ze groeit ook bovenmaats hard, ik denk dat mijn melk erg voedzaam is. Ze is een tijdje zo hard gegroeid (bijna pond in de week) dat ze nu 2 keer zoveel weegt alsdat normaal is.
Best stoer op mijn eigen melk vindt ik!!!!
Ze is nu 2 maanden en drinkt nog om 8.00, 13.00, 18.00 en 22.00. Dus maar 4 voedingen en drinkt nog steeds amper 10 minuten.
Groetjes Mar
 
mijn zoontje slaapt van 8 uur `s avonds tot 8 uur `s morgens en over dag komt hij gemiddeld rond de 5x om een voeding de tijden zijn erg verschillend. en meestal hoeft hij maar 10min aan de borst en dit doet hij al zo vanaf zijn 8ste week.
en hij groeit als kool en heeft echt lekkere spek.
bij bv gaat het er niet om hoe vaak, hoeveel of hoelang maar of ze groeien en als dat het geval is gaat het altijdt goed.

groeten moni

 
Terug
Bovenaan