Hoeveel BV bij werken

Hallo mama’s,<br />Even een BV vraagje. Binnenkort ga ik weer aan het werk. De kleine is dan 14 weken. De dagen dat ik werk kolf ik. Maar hoeveel geef ik mee voor de oppassers per keer? Heb thuis al vaker een flesje gegeven om erin te houden zodat hij dit blijft pakken. De ene keer is het 120, 160 en laatst maar 80. Volgens een berekening voor BV zou hij ongeveer 60 krijgen maar dit is gebaseerd op 8-12 voedingen. Echter drinkt onze kleine maar 5 zelden 6 keer per dag (om de 4 uur en slaapt de nachten door).<br />Graag hoor ik ervaringen van jullie.<br />oh ja, wat doen jullie met wat er aan het einde van de dag over is? Zou thuis graag weer zelf willen voeden.<br />

Maand 3 130 ml×gewicht in kg/aantal voedingen 
Maand 4 120 ml x gewicht in kg/ aantal voedingen  enzovoorts
Voedingen die over zijn gewoon de volgende dag gebruiken of te veel zsm invriezen 

Maand 3 130 ml×gewicht in kg/aantal voedingen 
Maand 4 120 ml x gewicht in kg/ aantal voedingen  enzovoorts
Voedingen die over zijn gewoon de volgende dag gebruiken of te veel zsm invriezen 

Ik gaf dus het aantal voedingen mee wat ze in de tijd daar zou krijgen en zorgde altijd dat er een reserve in de vriezer lag bij kdv of oppas die om de zoveel tijd gewisseld werd. Eenmaal thuis gewoon weer aan de borst

Hi,
Bedankt voor je reactie! Dat zou betekenen dat hij 170/180 zou moeten drinken per keer. Houd ik veel over, zonde! 
Een reserve ligt sowieso in de vriezer in mini porties en zal wel genoeg mee geven. Leek me alleen zonde als ik elke dag 100cc over zou houden. Voor de volgende dag is een optie ja! Wilde alleen wanneer ik weer vrij was live voeden i.p.v. de restjes geven. 

Mijn dochtertje dronk altijd 125-150 ml per keer bij de oppas. Gaf dus flesjes van 150 ml mee. En er lag een extra flesje in de vriezer daar. Zou dus iets meer meegeven maar niet teveel. Is inderdaad zonde als je het steeds weg moet gooien. Als blijkt dat hij toch meer drinkt daar kun je de volgende keer wat meer meegeven. 

Wat je de ene dag op je werk kolft geef je de volgende keer wanneer je moet werken, wat hier dan van over is kun je gewoon invriezen of voor je volgende werkdag gebruiken....zo heb je nooit iets over. Je kunt BV 7 dagen goed houden achterin de koelkast. Op een gegeven moment weet je ongeveer wel wat er op een dag opgaat en kun je grote overschotten meteen invriezen.

Tijdens mijn bv periode heb ik ook langzaamaan steeds meer kv gegeven, dit was meer nodig dan keuze ivm bv problemen, maar het voordeel was wel dat als ik niet genoeg bv had meegeven ze altijd nog een flesje kv konden geven en toen de bv periode eenmaal voorbij was ging het heel natuurlijk over

Terug
Bovenaan