hoeveel BV voedingen?

Vraagje voor de BV dames onder ons...

hoeveel voedingen geven jullie nog? Sil is nu ruim 3 maanden en wij zitten nog op 5 voedingen.

Gisteravond 23.00 heb ik een flesje gegeven met gekolfde melk erin waarvan hij ongeveer 90cc van heeft gedronken en vannochtend kwam hij pas om 8.30.

Normaal gesproken weet ik natuurlijk niet hoeveel hij savonds drinkt maar hij komt eigenlijk altijd om 7 uur wel voor een voeding.

Ik heb namelijk niet het idee dat hij overdag genoeg drinkt dat hij aan 4 voedingen genoeg heeft, kan het met een sprongetje te maken hebben dat hij minder wil drinken?

Aniek is ook 3 maanden en krijgt ook nog 5 voedingen. smorgens om half 8 dan rond 11 uur dan tussen 3 en 4 en dan rond 7 uur en tussen 10 en 11. ik wil die laatse voeding nog niet laten vallen omdat wij het heel gezellig vinden savonds bij ons in bed en ze er de hele nacht op door slaapt. We hebben nu een fijn ritme dus dat hou ik zo. tussen de voeding van 3/4 uur en 7 uur krijgt ze vaak wat fruit omdat ze dan wel eens heel vroeg al weer bv wil. mrt fruit tussendoor kan ik het een uurtje rekken waardoor wij beter uitkomen met de voedingen.

Kleine meid hier is 3 maand en krijgt minstens 8 voedingen op 24 uur (als het niet meer is). Ik vind vier voedingen BV (of 5 for that matter) wel erg weinig hoor.. :$ Ik weet niet hoe lang jullie BV willen geven? BV is heel anders dan FV he. :$

Tel het nooit maar ook zeker nog wel 8x aan de borst,soms drinkt ie kleine beetje en uurtje later nog een keer,en ook nog een nachtvoeding,soms wel 2!!
als ze verzadid zijn zal het goed zijn

liefs jootje

Ze komt uit zichzelf 5x, maar dat vond ik wat weinig. Ze was ook minder gegroeid dan de vorige keer. Dus voor de nacht maak ik haar wakker en dan slaapt ze tot ongeveer 6 uur. Nu zit ze in een sprongetje of regeldagen ofzo en nu komt ze 8 a 9 keer per dag. Hoop dat dat dan goed gaat bij de opvang. Normaal drinkt ze 3x 120ml, maar nu dus geen idee. Het liefst zou ik lekker thuis willen blijven met mn meisje.

Ik voed op vraag en hij komt sinds ongeveer 3 weken vrij regelmatig om

7.00
11.00
15.00
19.00

En die van 23.00 daar maak ik hem altijd voor wakker, anders ben ik bang dat hij pas om 7 uur komt.
Wij hebben eigenlijk alleen in het begin 8 voedingen op een dag gehad, sinds ik op vraag mocht gaan voeden zijn het er al snel 6 geworden en nu dus 3 weken 5.

Voeden jullie ook op vraag?

ieder kind heeft zijn eigen ritme, maar ik heb een super makkelijk (te makkelijk) meisje, die komt sinds de geboorte om de 4 uur en zit vanaf 10 weken al op 4 voedingen, ze vonden dit wel te klein nog maar mevrouwtje wordt 's morgens vrolijk wakker, omdat als ze telang weg blijven het bloedsuiker telaag kan worden, maar heeft ze geen last van.

dit is mijn ritme
8:00 uur
12-12:30 uur
16:30 uur
en rond 21-22 uur.
en dan slaapt ze weer tot 8 uur.

ze groeit heel hard en is vrolijk dus ik zal wel slagroom geven.

ik voed ze wel op vraag, maar ze vraagt niet, haha, vanavond ook nog ze moest om 17:30 wat hebben maar we waren nog aan het eten ze heeft lekker op schoot gezeten en pas om kwart over 6 wat gekregen ze vind alles best. Heerlijk!!! geen gestress.

ik weet uit ervaring dat dit heel anders kan, mijn zoontje die hier boven zat kregen tot een half jaar om de 2 á 3 uur bv dag en nacht dus dat is minimaal 8 voedingen.

Ik voed ook op verzoek.. de tijden die ik aangeef hebben wat speling maar aniek lijkt er genoeg aan te hebben en grieit goed. soms drinkt ze minder in 1 keer en komt ze met een uur weet. dit tel ik als 1 voeding..

Terug
Bovenaan