Hoeveel cc borstvoeding geven

Ik geef mijn dochter van 5 mnd volledig bv. Ze weegt nu tussen de 6,5 en 7 kg. Op de dagen dat zij naar de kinderopvang gaat krijgt ze afgekolfde melk. Ik weet alleen niet goed hoeveel ik moet geven. Ik weet dat bv in principe onbeperkt is. Als mijn dochter bij mij drinkt, is dit op verzoek. Ik weet dan niet hoeveel ze pakt. Op de kdv heb ik dit ook afgesproken. Maar hoeveel melk kan ik het beste geven? Dezelfde hoeveelheid aanhouden als een bij kunstvoeding? Of zelf een beetje proberen? Ik doe nu tussen de 130 en 150 cc. Ik zou het fijn vinden als we naar een situatie gaan waarbij de nachtvoedingen er af gaan. Meestal komt onze jongedame nog een keer als ik zelf naar bed ga en 2x s nachts. Hoeveel geven andere moeders in deze situatie? Naast de bv krijgt mijn dochter een paar hapjes groente. Dit zijn we aan het opbouwen nu.
 
Onze dochter van bijna 5 maanden (6.9 kg/65cm) krijgt ook nog volledig borstvoeding en is toevallig vorige week gestart op de opvang. Ik kolf al een tijdje één voeding per dag zodat ze gewend blijft aan drinken uit de fles, en dan is dat vrijwel altijd 150ml. Ik ga er dus een beetje vanuit dat zij per voeding (+/- 6x per dag) ongeveer 150ml drinkt. Op de opvang drinkt ze nu nog wisselend, soms de hele fles maar soms ook maar 100ml. Ik denk ook een beetje door alle indrukken .. Ik geef drie flesjes van 150ml mee en zorg dat er daar altijd een extra voeding in de vriezer ligt.
 
Ik doe het inderdaad bijna hetzelfde. Denk dat ik met die 150 cc dus dan toch best wel goed zit. Ik geef 4 voedingen mee en vaak worden er 2 of 3 gegeven. In totaal zitten wij op 6 a 7 voedingen per dag/nacht. Thnx!
 
Er is een formule voor warmee je dit kunt uitrekenen. Op https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/267-hoeveel-melk-in-een-fles kun je deze formule vinden. Het zijn vaak verrassend kleine hoeveelheden waar ze echt wel tevreden mee zijn! Mijn zoontje heeft nooit meer dan 120 cc gedronken en dat deed hij pas net een maand of 10.
 
Terug
Bovenaan