Hoeveel cc BV

Ik geef BV, gaat hartstikke goed.
Nu moet ik November weer aan ´t werk.
Ben dus aan ´t kolven geslagen, en heb dat ingevroren.
Nu wil ik dus gaan oefenen met BV uit een flesje geven.
Hoeveel ccBV heeft mijn zoontje eigenlijk nodig

Hij is 6weken en weegt 5,5 kilo
Alvast bedankt.
 
Hoi,

Wat ik zelf deed was beginnen met 20 of 30 cc.

Sommige kinderen moeten erg wennen aan de fles en dan is het zonde als je hem 150cc en hij drinkt het niet.

Drinkt hij goed dan kan je het steeds wat opvoeren.

De eerste keren eerst het flesje aanbieden en daarna de borst.

Op het bv forum kan je een zoek op dracht geven naar rekensommetje dan krijg je een sommetje en de uitkomst daarvan is ongeveer de hoeveelheid die je zoontje zou drinken.
Succes
 
Hoi Thaiza,
Mijn zoon is nu ook bijna 6 weken en hij krijgt 5x 130 cc. Wel krijgt hij nu flesvoeding. Ik heb vanaf het begin gekolfd omdat hij niet kon drinken uit de borst (geen kracht). Maar ook toen heb ik het gewoon met Nutrilon aangevuld tot het aantal cc dat hij nodig had. Mijn zoon is wel wat lichter dan die van jou. 4 1/4 kilo.
Anders vraag even bij het cb na. Kunnen ze je zo zeggen en maybe ook nog wat tips. Succes ermee.
Groetjes Melanie
 
Het rekensommetje is volgens mij 115 cc maal het gewicht in kilo's, gedeeld door het aantal voedingen dat hij normaal krijgt.
Dus stel dat hij normaal 7 voedingen krijgt: 115 x 5,5 : 7 = 90 cc

Maar dit is een richtlijn, omdat de voedingswaarde van moedermelk nogal wisselt kan het ook veel meer of veel minder zijn. Gewoon even uitproberen dus.
 
Mijn dochtertje is wel wat ouder, nu 15 weken al. Ze weegt ongeveer hetzelfde (ze is een maand te vroeg geboren). De richtlijn van het bureau was nu ongeveer 170 cc per voeding (per 24 uur 5/6 voedingen).
Wat ze mij aanraadden was vroeg met een flesje beginnen (vanaf 4/6 weken) zodat je kindje aan het flesje kan wennen en jij aan het kolfen. Dit is prima bevallen. ZO kun je het rustig uitbouwen. Ik neem nu ruime voedingen, zorg dat er ongeveer 200cc in de fles zit en zie wel wat ze ervan neemt.
In het begin lukte dit nog niet zo goed hoor, maar oefening baart kunst.
Tip: als het mogelijk is, laat iemand anders dan het flesje met afgekolfde melk geven. Je kindje accepteert niet altijd de fles van zijn moeder.
Heel veel succes.

groetjes,
Willemijn
 
Terug
Bovenaan