Hoeveel cc en voedingen drinkt jullie 7weken oude baby

<p>Hi, ik heb een vraagje betreffende de voeding van ons dochtertje van 7 weken. Zij krijgt afgekolfde melk en soms een flesje kunstvoeding. Echter kan zij niet meer dan 90cc per voeding op. Ze krijgt nog 7 voedingen per dag. Ze is 59cm en 5250 gram. Ze zou dus meer dan 750ml mogen drinken per dag. Daar komen wij zeker niet aan. Ze plast en poept goed. Alleen het slapen blijft een dingetje, ze komt rond 22.30/1.00/5.00/7.00 in de avond/nacht. Hoe zit dit bij jullie? Hoor graag :). </p>
 
Onze zoon is 8 weken. Hij drinkt inderdaad 5-6 flessen van 120-150. Hij weegt ongeveer net zoveel, is alleen een paar cm groter. Ik merk hier dat hoe beter hij drinkt, hoe beter hij slaapt ook. 
Bij ons is hij eigenlijk vanaf 6 uur tot zn laatste fles om 10 uur onrustig en daarna slaapt hij tot 4-6 uur. Behalve afgelopen nacht toen kwam hij ook om 2 uur weer :)
 
Dankjewel voor je reactie! Ik maak haar niet wakker voor voedingen ze meldt zich zelf altijd erg snel. Ik heb wel het idee dat ze iets krampjes heeft. Rond week 3/4 heeft ze wel 120cc gedronken, echter toen lukte volledige borstvoeding waardoor ik dat 2 weken heb geprobeerd.  Toen kwam ze praktisch elk uur, dat wat helaas geen doen waardoor ik nu weer een weekje over ben op afgekolfte melk. Ze weigert de fles ook echt na 90cc, ze duwt hem met handjes en tong echt weg. 
 
Ons meisje is ook 7 weken en drinkt 6 flessen van 120-150 cc (we bieden 150 aan, gaat soms leeg, maar vaak ook niet). 


Ik denk dat ze nu wel bijna 4kg weegt. Donderdag weer cb, dan weet ik het exact ?
Ze drinkt meestal rond 22.00 en wil dan meestal weer drinken rond 2.30/3.30 en 6.30/7.00. Overdag drinkt ze om de 3,5 á 4 uur.
 
Dankjewel voor je reactie! Ik maak haar niet wakker voor voedingen ze meldt zich zelf altijd erg snel. Ik heb wel het idee dat ze iets krampjes heeft. Rond week 3/4 heeft ze wel 120cc gedronken, echter toen lukte volledige borstvoeding waardoor ik dat 2 weken heb geprobeerd.  Toen kwam ze praktisch elk uur, dat wat helaas geen doen waardoor ik nu weer een weekje over ben op afgekolfte melk. Ze weigert de fles ook echt na 90cc, ze duwt hem met handjes en tong echt weg. 
 
Merk je verschil tussen borstvoeding en flesvoeding?
Ik heb alleen de eerste week borstvoeding gegeven. Maar merkte door de combi van borst en fles dat hij ook krampjes kreeg. Nu met flesvoeding gaat het beter. Alleen zijn we overgegaan op een andere speen en nu is het weer terug. Er is speciale voeding voor krampjes.
 
Terug
Bovenaan