Hoeveel cc flesvoeding met 6 weken oud?

Hee meiden

Mijn dochter is nu 6 weekjes oud, en ze krijgt nu 135cc flesvoeding.
Ik dacht kan ik niet proberen om haar 165cc flesvoeding te geven?
Of is dat te veel?
Want volgens mij lust ze vaak wel meer na haar flesje van 135cc.
En misschien slaapt ze er s'nachts langer door, want met 135cc komt ze vaak al om de 3 a 4 uur s'nachts.
Weet iemand hier iets van??

Groetjes Mama van Joëlla.

Hi Dushi,

Ik zit met hetzelfde probleem!!. Mijn meisje is nu 6 weken oud en weegt ongeveer zo'n 4500 gr. Ze zou dus eigenlijk maar 4,5 x 150cc = 675 cc mogen hebben volgens de regeltjes. Ze krijgt nu op een dag 6 x 135 cc = 810 cc. Ook ik heb het idee dat ze wel meer zou lusten, maar ga ik haar dan niet teveel geven? Misschien is de overstap naar 165 cc wel heel veel. Tuurlijk laten ze wel wat staan, maar het lijkt met niet goed om haar 6x 165cc voor te schotelen.

En ook zij komt inderdaad om de 4 uur weer voor de volgende hap. Het zou zooooooo fijn zijn als ze over zou gaan naar 5 voedingen en dat de voeding van 's nachts eruit kan.

Ik leef helemaal met je mee. Ben benieuwd wat voor tips we krijgen!

Groetjes
Brootje

Hoi Dushi én Brootje,

Ook hier een twijfelende mama...
Mijn dochtertje is morgen 6 weken oud en weegt 4,4 kg. Tot anderhalve week geleden kreeg ze 6x 110 cc per dag, en sliep ze 's-nachts door (ja, ik weet het, jaloersmakend he??).
Toen zijn we gaan rommelen met de voedingen, omdat ze naar 5 voedingen per dag zou moeten, en sindsdien is het een drama...
Ze krijgt nu 5x 130/140 cc per dag, maar komt nu ook 's-nachts weer! Met als gevolg dat ze nu nog steeds 6 voedingen per dag heeft, maar dan van 130/140 cc! Dit lijkt me erg veel, maar ze klokt het zó weg. Bovendien ben ik bang dat ze nu aan zoveel voeding went, en dus voorlopig niet uit zichzelf naar 5 voedingen zal gaan...

Als het goed is wordt ik vandaag gebeld door de wijkverpleegkundige van het consultatieburo, om een afspraak te maken. Ze komt deze week een keertje langs om mijn vragen door te nemen (ik had de afgelopen keer bij het cb zóveel vragen dat er een aparte afspraak gemaakt wordt, hihi!).
Zodra ik haar gesproken heb zal ik me weer melden hier, wie weet worden we er wijzer van!!

Groetjes,
Myrna (mama van Isis)

Hi, mijn dochter is ook precies 6 weken oud en krijgt al 2 weken 5 tot 6 voedingen per dag (afhankelijk van of ze s nachts komt of niet). In de fles gaat 150cc water met 5 schepjes. De ene keer drinkt ze de fles leeg en een andere keer blijft er 60cc over.soms spuugt ze wat uit na het eten.
ik zou gewoon lekker uitproberen wat werkt, er zijn geen echte regels voor. ieder kind is anders!
succes

Terug
Bovenaan