Hoeveel cc flesvoeding met 6 weken oud?

Hee meiden

Mijn dochter is nu 6 weekjes oud, en ze krijgt nu 135cc flesvoeding.
Ik dacht kan ik niet proberen om haar 165cc flesvoeding te geven?
Of is dat te veel?
Want volgens mij lust ze vaak wel meer na haar flesje van 135cc.
En misschien slaapt ze er s'nachts langer door, want met 135cc komt ze vaak al om de 3 a 4 uur s'nachts.
Weet iemand hier iets van??

Groetjes Mama van Joëlla.

Wij hebben onze dochter met 5 weken al 165 cc gegeven ze dronk niet elke keer het flesje op. Nu is ze 10 weken en zit nog steeds op 165 cc alleen heb ik het idee dat ze wel wat meer wil, dus ik ga gewoon flesjes van 195 maken en dan zie ik wel wat ze ervan opdrinkt, liever teveel voeding gemaakt dan te weinig.
Ze geven het zelf ook wel aan.

hoi ohi,

ons zoontje is nu 7 weken en krijgt 150 cc (met voeding is dat 165). We hebben het gewoon op ons gevoel gedaan want echt wijs worden we er niet van, hoeveel een kleintje mag hebben.
Het staat ook op de verpakking van de fabricant van de flesvoeding. Als een kind tussen de 4 en 5 kilo weegt mag je hem/haar 150 cc geven.
Maar als je twijfelt moet je altijd het cb bellen en anders gewoon afgaan op je gevoel!
Jij kent je kleintje het beste en weet of zij nog honger heeft

liefs
di silva

Hoi hoi,

Wat je het beste kan doen is inderdaad even je cb bellen. Het hangt namelijk niet af van leeftijd, maar van gewicht. Wij zaten met vijf weken al op 165, maar toen woog Renée ook al vijf kilo. Ik geloof dat een richtlijn is het gewicht in kilo's, maal 150 gedeeld door het aantal voedingen per dag. Dat mag ze per voeding drinken.

Groetjes,
Evelien

Ik vraag me af hoeveel flesjes jullie geven. Want jullie hebben het nu over cc's, maar de hoeveelheid flessen is daarbij ook behoorlijk belangrijk. Ben er benieuwd naar, misschien heb ik er dan ook nog iets aan...... Stef wil iig 6 flessen per dag, en vaak drinkt hij met gemak 165cc....

Ik ben benieuwd!
Kus Annet

Bram is 4 weken geweest afgelopen woensdag.. en hij krijgt 120 cc ( met voeding is het ongv. 130) soms drinkt hij het helemaal op. sons niet.. meestal zit ie rond de 110 cc. dat   hij wel opdrinkt.

Monique

Hallo,

Jamie is nu 8 weken en hij krijgt 5 keer de fles met 140 cc. Ik mag dit
verhogen maar de 150 cc, maar wilde rustig aan doen omdat hij zoveel
spuugde. (Vorige week woensdag zat hij nog maar op de 125 cc). Ik zou
zelf de fles met ong. 10 cc per keer verhogen en niet gelijk in 1 keer
zoveel erbij. Anders komt het latste beetje er misschien net zo hard
weer uit. Maar inderdaad je kan het altijd navragen op het cb.

Groetjes Natasja

Ik geloof dat je inderdaad het beste even met het CB kan bellen. Het is altijd een richtlijn die ze aangeven. Ik weet wel dat als je voor de nacht een grotere fles gaat geven, dit meestal geen doorslaap resultaat geeft. Het doorslapen komt wel rond de 3/4 maanden.
Daar moet je even geduld mee hebben.

Terug
Bovenaan