hoeveel cc geven???

Ik wil beginnen met het geven van een flesje  bv  (geef nog volledig borstvoeding). Maar met hoeveel moet ik eigenlijk beginnen??? Door de bv weet ik niet hoeveel hij eigenlijk drinkt. Oh ja hij is bijna 5 weken.... en krijgt nog 7 a 8 voedingen

Hoi

Bel gewoon het cb die hebben misschien wel uitleg en  ze kunnen je zowiezo een  telefoon nr. geven van een lactatiekundige. Ik moest stoppen met de bv en ben goed geholpen door het cb en een lactatiekundige. Ik denk dat het heel moeilijk is om jouw advies te geven want iedereen heeft hier een eigen verhaal. En ieder mens is weer anders....

Even bellen dus ;-) dat is mijn advies
Groetjes Regiena

Wil ik nog even kwijt...

Als je de fles gaat geven...ga je dan ook afbouwen? (vandaar dat ik het over een laktatiekundige heb)
Een kind van  4 wkn dringt 6x90/120 ml of 7x80/90 ml en van 8 wkn 6x120/135 ml  of 5x140/160 ml maar dat is wat er " op papier" staat. Wel is het zo dat ze van flesvoeding eerder vol zitten dan met bv. Kolf je borsten maar eens leeg (wat je kind bij jou drinkt) je zult zien dat dat meer is.
Groetjes Regiena

Hoi,

Gemiddeld heeft een baby nodig:  150 ml per kilogram lichaamsgewicht per etmaal, gedeeld door het aantal voedingen. Je zoontje zal nog moeten leren om uit een flesje te drinken (het drinken uit een flesje vergt een andere drinktechniek dan het drinken aan de borst) en hij zal daarom waarschijnlijk niet direct al een hele voeding uit de fles halen. Probeer daarom  rustig te beginnen met bijvoorbeeld 20 of 30 ml en bouw de hoeveelheid geleidelijk aan op tot je baby een hele voeding uit de fles drinkt.

De hoeveelheid die je kolft, zegt overigens niets over de hoeveelheid melk die je baby uit de borst haalt; een baby die goed is aangelegd, kan de borst namelijk veel effectiever leegkrijgen dan je met een kolf ooit kunt evenaren.

Groetjes van Yvonne

Dat is waar Yvonne...Mijn zoontje kon niet aan de borst en heeft dus alleen maar af gekolfte bv gekregen...Niet echt slim van me! Mijn oudste heeft ruim een jaar bv gehad en die dronk wel uit de borst en ja die dronk ze helemaal leeg (zo leeg krijg je ze niet met kolven)

Groetjes Regiena

Hoi. Nee ga nog niet afbouwen, maar hij moet gaan wennen aan het flesje. Begin dus maar met weinig. Kan daarna altijd nog de borst geven, of is dat dan weer niet verstandig. Ga nog maar eens even op internet rondneuzen en maandag even bellen met het cb (als ze er zijn). Maar voordat ik ga werken wil ik wel dusdanig afgebouwd hebben dat ik niet hoef te kolven op het werk.

Trouwens met kolven kwam er zo'n 60 cc uit 1 borst. Meestal drinkt hij 1 borst leeg en een beetje uit de andere.

Hoi Regiena,

Waarom is het niet slim van je dat je alleen afgekolfde melk hebt gegeven? Als je kind niet aan de borst wil is het een goed alternatief en krijgt hij zo toch borstvoeding binnen.

Ik bedoelde wat Yvonne vertelde: dat als je kind de borst leeg drinkt dat op die manier er meer bv uitkomt dan met kolven.    Ik heb bij mijn  babytje alleen maar gekolft dus was dat even vergeten er bij te zeggen....Kolven is niks minder en helemaal fijn dat het op die manier wel ging....
Groetjes Regiena

Terug
Bovenaan