hoeveel cc melk met 8 maanden?

Sophie weigerde de fles tussendemiddag al en nu drinkt ze 'sochtends nog maar 120cc en dan is het klaar, meer krijg ik er echt niet in...
's avonds mogen we blij zijn als ze 180cc drinkt voor ze naar bed gaat.
Hoeveel moet ze nog hebben?
Volgens mij nog 500cc maar ik weet niet of dat echt een vereiste is of meer een richtlijn.
Mag je het toetje ook erbij tellen? (scheelt weer 100cc)

Groetjes Caatje.

Hoi,

Vanaf negen maanden moeten ze aan 500 cc melkproducten komen. Daarbij mag het toetje meerekenen. Mijn zoontje is nu bijna 8 maanden en ik kom ook met moeite aan de 500 cc. Ik ben juist van de week op het buro geweest en de wijkverpleegkundige zei daar zou ik maar geen punt van maken. Ze zeggen allemaal wel volgens het boekje moet dit of dat maar als ze goed groeien en helder en tevreden zijn is er niks aan de hand. Mijn zoontje was goed gegroeid en weegt nu 9315 dus was prima. Gewoon aan blijven bieden en er wel voor zorgen dat ze tussen de 600 en 700 cc vocht komen. Maar dat zit natuurlijk ook in fruit en in groente.

Succes

Kom ik op het volgende probleem, op het moment drinkt ze nog slechter maar tussendoor krijg ik er ook niets in, het vaste voedsel (fruit, brood, groente en toetje gaan er zonder zeuren in maar de fles (of ander drinken) weigert ze, af en toe een slokje maar daar houdt het mee op, heb al vanalles geprobeerd maar niets werkt.
Ik weet niet of er wel genoeg vocht in de fruit en groente zit, het lijkt mij dat ze meer nodig heeft.

Ze is wel gweoon levendig en lijkt nergens last van te hebben...

Groetjes Carin

Hoi,

Lastig he. Ik heb het enkele weken geleden ook gehad bij mijn zoontje. Ik gaf bv maar hij wilde ook gewoon niet meer draaide zijn hoofd weg en ging huilen. Nu ben ik daar maar mee gestopt en op de fles over. Wat eerst ook helemaal niet ging. Ik heb toen het volgende geprobeerd: De fles is koud geven of lauw. En het zelf in de handen geven, Ik heb de fles van avent en heb er van die handvaten voor gekocht vondt die best interessant. Zelf een beetje bijsturen natuurlijk. Ik deed er een beetje diksap door de melk heen om het lekkerder te maken. Maar ja het ging ook niet van harte.
Ik zat ook heel de dag op te tellen hoeveel die binnen kreeg. Maar ja je kan ook niet dwingen. Nu geef ik mijn zoontje door elke melkfles een schepje rijstebloem vanille en nu gaat het best aardig. 'S morgens drinkt die de fles goed 200 cc en 's middags doe die heel de middag over de fles geef het dan koud en elke x een slokje. En de fles voordat die naar bed gaat bied ik aan. Eerst dronk die bijna niks maar nu soms zelfs 200cc. Het is misschien gewoon een periode die wel weer over gaat. Wel merk ik bij mijn zoontje dat als ik hem neerleg bijvoorbeeld in bed voor het slapen gaan dat het drinken dan beter gaat, is die moe en dan zing ik een versje om hem af te leiden en gaat het best aardig. Ja je moet wat verzinnen toch?
Hij vindt ook diksap niet zo lekker maar drink het liefst gewoon water! De hele dag door geef ik hem gewoon een paar slokken en als die 's nachts even wakker   is geef ik hem ook een paar slokken water.
Nou een heel verhaal, ik hoop dat je er wat aan heb.

Succes

Terug
Bovenaan