Hoeveel cc op een dag/baby 7 maanden

Volgens kind&gezin zouden we momenteel op ongeveer 3 flessen moeten zitten.. en een minimum van 500cc.
Helaas is dit hier altijd een gevecht..
Hier meestal:
Rond 7uur 180 cc(gaat soms niet helemaal op)
Rond 11uur: 200 gr groente
Rond 14.30 fles 90 cc(deze is altijd een gevecht.. en gaat meestal maar 40cc binnen)
Rond 15.30: 100 gram fruit
Rond 17uur: halve boterham
Rond 18.30: 210 cc(gaat meestal wel op, toch zeker 200cc)

Meer flesjes geven lukt dus niet.. ze drinkt een paar slokjes water op een dag maar is natuurlijk heel weinig!
Iemand een idee hoe ik haar eventueel meer kan laten drinken? Of zijn er nog kindjes van die leeftijd die zo weinig drinken?
Wel genoeg plasluiers en levendig!
 
Eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet weinig. 210 en 180 is samen al 400cc en daarnaast dus nog wat cc's extra in de middag en wat water. Prima hoor!!

Je kan het er niet in duwen he. Als je kindje aangeeft genoeg te hebben en genoeg plast is het helemaal prima. En zo te lezen eet ze mega goed vast voedsel en een flinke portie groente, dat deden ze hier nooit..

Juist lekker dat ze die middagfles al deels laat staan, want dan heb je ook geen gedoe en strijd met afbouwen binnenkort.

Mag ik vragen waarom je groente om 11.00 geeft en 's avonds een boterham? Prima hoor, maar het is logischer om dat andersom te doen.
 
En dat water gewoon blijven oefenen! Met 7 maanden is het heel normaal dat ze daar nog maar weinig van drinkt. Meestal hebben ze dat net 9 maanden goed onder de knie en drinken ze 1 tuitbeker van 200cc aan water weg op een dag. De nuby tuitbeker van kruidvat met zachte tuit is een aanrader hele fijne beker voor kleintjes om uit te leren drinken.
 
Bij de dagmoeder krijgt ze ook rond 11/12 groente en dan rond 15 fruit..Ben het thuis ook zo gaan doen, zodat haar dagen wat hetzelfde zijn..
Als je om 17uur groente geeft, ligt het te dicht bij fruitmoment denk ik.. of geef je dit dan op ander moment?

 
Rond die tijd was het hier hetzelfde. Vaste voeding nam toe dus de hoeveelheid flessen liep gauw terug. En ze dronk nog niet zo goed water. Ik maakte me toen ook wel zorgen over de hoeveelheid vocht die ze binnen kreeg. 
Maar dat was achteraf een korte periode. Ze dronk al vrij snel wat beter uit een rietjesbeker (die snapte ze het beste). Met 9 a 10 maanden zaten we alweer op 600-700 cc vocht per dag. In groenten en fruit zit ook vocht, en met regelmatig een slokje krijgt je kindje ook wat binnen. Als ze dorst heeft gaat ze echt wel drinken. Zolang ze inderdaad maar goed plast. 
Ik voegde hier wel eens wat extra vocht toe aan haar geprakte groenten of fruit. 
Je kan evt het brood bij de lunch aan gaan bieden, dat is wat droger dan groenten, en dan drinkt ze die middagfles misschien beter. Vanaf een maand of 8 gaan ze toch ook mee ontbijten. De mijne at op die leeftijd ook al gewoon met de pot mee in de avond. Stukjes van ons eten dat geschikt was voor haar. Alleen even opletten als je kookt op suiker, zout, honing enzo.
Met 7 mnd kreeg ze 4 flessen 180/150/150/150 (laatste drie bijna nooit volledig), nauwelijks water, en met 10 maanden nog maar 2 (180/150) en een tuitbeker water (220) Nu is ze 14 mnd en krijgt nu 180/120 en 2 tuitbekers water ongeveer. 
Je ziet dat de periode 7-10 maanden razendsnel veranderde, zowel met eten als met drinken, en daarna niet zoveel meer. Probeer mee te bewegen.
 
Hier was het met 8 mnd
5.30 fles, 7 broodje, 10.30 fruit, 12.30 broodje, 13.15 fles, 16 tussendoortje, 17.30 met ons mee eten, 19 fles. Toen is ze ook naar 2 slaapjes overgegaan waardoor we in dit ritme kwamen. Ik vond het het makkelijkst om eten aan slaaptijden aan te passen.
 
Ja ik werk op een kinderdagverblijf en daar is het ritme met 7mnd en 2 slaapjes:
7.00 fles
9.00 fruit
Slapen
11.30 brood
13.00 fles
Slapen
15.30 koek
17.30 groente
19.30 fles

Zo heb je je 3 flessen eerlijk verdeeld over de dag met steeds 6 uur ertussen.

Maargoed, zoals jij het doet kan natuurlijk ook. Er is geen goed of fout. Maar in bovenstaand ritme zijn de flessen wat beter verdeeld over de dag
 
Mijn kleintje (7 maanden) drinkt ook niet graag iets anders dan zijn melk. Behalve dat we hem naast water ook babythee (van De Kleine Keuken) geven, voegen we extra water toe aan zijn fles. Dan krijgt hij in ieder geval genoeg binnen. Ieder kind ontwikkelt anders dus vertrouw erop dat je kleintje t.z.t. echt wel gaat drinken.
 
Terug
Bovenaan