Hoeveel cc opvolgmelk bij 9 maanden??

Hallo, onze zoon is 9 maanden maar begint minder opvolgmelk te drinken. Het is nu ongeveer zo dat hij

07.30 200 cc melk + pap => maar hier drinkt hij gem. 150 van op
11 fruit
12.30 boterham
13.00 flesje waar hij max 120 cc van drinkt
door de middag water/soms beetje melk/ soms diksap
18.00 warm eten zelf gemaakt + koffiekop magere yoghurs
19.30 flesje 200 cc maar hier drinkt hij gem. 150 van op

Kortom er zijn meerdere dagen dat hij geen 500 cc per dag haalt aan opvolgmelk, moet hij nog steeds 500 cc krijgen bij 9 maanden of   is dit dan 300cc. Denk stel de vraag eerst voordat ik het CB bel.
Grt
Debby
 
500cc melkproducten.... maar dit houd in...kleine danoontje geldt al als 100cc omdat het een compact mengsel is....kaas op brood geldt ook enz enz... dus het hoeft geen 500cc melk te zijn...ze krijgen niet zo snel te weinig binnen geloofme
 
Hoi!

Kijk even op de site van Nutricia Kindervoeding, daar staat precies op wat je kind mag en moet eten+drinken. De leeftijden staan er bij vermeld!  Persoonlijk vind ik het een hele leuke site en heb mezelf er ook op ingelogd. Als je je dan aanmeld kun je naar je persoonlijke site gaan die over je zoon/dochter gaat. Met tips en vragen van andere moeders van dezelfde leeftijd als je eigen kindje.
Succes, Alberta    
                                               
 
Hoi,

Mijn dochter is ook 9 maanden en volgens het bureau had mijn dochter aan 300 cc opvolgmelk voldoende. Ze krijgt meer, maar dat was mijn richtlijn waar ik aan kon werken. Succes.
 
hai,

Mijn zoontje is nu 9 maanden.
Het is goed als ze tussen de 300 en 500 cc drinken.
Maar drinken ze minder dan 500 cc dan moet er wel extra vitamine-D gegeven worden.
bij mijn zoontje is het nu zo:

8.00u pap (200cc melk)
11.00u boterham met 100cc melk
12.00-13.30 slapen
14.00u fruithap met koek erdoor of koekje erna
17.00-18.00u slapen
18.00u zelf gemaakt warm eten met toetje
20.30u 200cc melk - slapen

tis natuurlijk altijd verschillend bij alle kindjes.

Groetjes
 
Hoi,

Volgens mijn voedingswijzer van het bureau moet je kindje minimaal 200 ml opvolgmelk krijgen ivm de vitamine D. Als je onder de 200 ml zit dan pas vitamine D maar wel in overleg met het bureau lijkt me. Succes.  
 
Wat veel niet weten, dat je maximum 500 cc opvolgmelk mag geven, omdat ze anders te veel ijzer binnenkrijgen. Als een kind meer wil drinken dan 500 cc, moet je een fles Nutrilon 1 (oid)  geven ipv opvolgmelk. 300 cc is prima hoor,
 
Terug
Bovenaan