hoeveel cc per keer aanbieden?

Op dit moment ben ik aan het stoeien met de flesvoeding van mijn zoontje. Hij is inmiddels 6 weken oud en vanaf zijn geboorte krijgt hij flesvoeding aangeboden. Toen hij 4 weken oud was, woog hij 4775 gram en kreeg hij 6 flessen per dag (120 cc met 4 schepjes). Deze hoeveelheden krijgt hij momenteel nog steeds. Toch heb ik het gevoel dat hij te weinig binnenkrijgt. Na iedere voeding valt hij moeilijk in slaap. Ook redt hij het meestal niet van voeding tot voeding. Ik moet dan echt gaan zitten rekken tot het weer tijd is voor de volgende voeding. Ik kan hem natuurlijk meer voeding aanbieden, maar weet niet of dit mag.

Hopelijk heeft iemand tips/suggesties ed?

hoi,mijn zoontje moest van het cb 100cc hebben,maar daar had mijn ventje echt niet genoeg aan.hij is nu 5 weken.de eerste weken heb ik op aanvraag gevoed.hij heeft de afgelopen 2 weken 7 flessen van 125cc gehad en sinds dit weekend zijn we bezig met 6 keer 140,daar heeft hij genoeg aan,150 is net teveel voor hem en gaat ie spugen.ik probeer het nu wel meer te sturen omdat hij goed  7 uur kan slapen en ik die  7 uur graag tussen 12 uur en  7 uur wil laten vallen,wat nu tussen 2 en 9 is.hij heeft 3 van de 6 keer wel binnen de 3 uur honger,maar probeer het ook maar te rekken tot 3/3,5 uur anders drinkt hij de fles niet helemaal meer leeg en heeft hij 2 uur later weer honger.maar als hij echt honger heeft en blijft huilen krijgt hij gewoon.
je kunt het beste maar naar je kindje luisteren.misschien houdt de jouwe het met wat meer voeding wat langer vol?hij mag alleen niet meer dan een liter.
het blijft puzzelen.ik heb het wel afgeleerd om het in de macht te willen hebben.een hongerige baby laat zich niet sturen.
succes!
groetjes kari

Hoi, hoi,

Mijn meisje is nu bijna 7 weken en woog een week geleden 4450 gram. Ze krijgt iedere dag 6 flessen met 165cc en die drinkt ze soms wel leeg en soms laat ze wat staan. We blijven het gewoon zo aanbieden, ze neemt wat ze nodig heeft heb ik ontdekt. Ze krijgt voeding voor hongerige baby's. Sinds ze grotere flessen kreeg is ze veel rustiger en huilt ze veel minder. Ze slaapt nu ook langer door en komt op de 5 minuten nauwkeurig om haar voeding.
Dus ik zou het gewoon proberen, of je kindje meer honger heeft!

Groetjes,

Eveline

Terug
Bovenaan