hoeveel cc voeding per keer

Hi,

Mijn dochter is nu 5 weken oud en weegt 4160 gram. Ze krijgt nu op een dag 6 flessen van 135 cc (120cc water en 4 scheppen Nutrilon 1). Dus eigenlijk krijgt ze teveel als je uitgaat van 150cc per kilogram gewicht. De ene keer drinkt ze het fles helemaal leeg en de andere keer laat ze weer wat staan. Geef ik haar nu teveel?

Als ze wakker wordt heeft ze vaak ontzettende honger en hoor je de eerste slokken gewoon plonzen in haar buikje. Ze slaapt van zo'n 3,5 uur achter elkaar. Ik zit te twijfelen om er ook wat Nutrilon Forte in te gooien. Misschien is het een hongerlap! Volgens het CB moet ik dat niet doen, want ze krijgt al genoeg binnen. Het kan ook zo zijn dat ze dan weer moet wennen aan die nieuwe Forte voeding en dat ze dan gaat spugen en krampjes gaat krijgen, zeiden ze op het CB. Met de voeding ze nu krijgt heeft ze daar geen last van, dus daar valt ook weer wat voor te zeggen.

Ze krijgt haar laatste fles 's avonds rond een uurtje of 10. De ene keer red ze het tot een uur of 3 's nachts, maar het is ook wel eens half 2 als ze weer komt. Wellicht door te mixen met Forte, slaapt ze misschien wel door. Of wil ik gewoon te snel dat ze doorslaapt 's nachts? Wat wel heel lekker zou zijn.

Ik vind het gewoon zo lastig om in te schatten of je nu goed zit met het aantal voedingen per dag en de hoeveel voeding per keer. Je wil ze ook weer overvoeren, maar honger is ook niet alles.

Wie heeft er tips voor mij?

Bedankt!
Brenda

hoi

Ik zou niet met forte gaan beginnen. als ze niet al haar flesjes leegdrinkt denk ik dat het wel meevalt. Bovendien schrijf je dat ze om de 3,5 uur komt. Dat is ook heel netjes toch?

Kleine babietjes slapen nog niet de hele nacht, ben bang dat je daar gewoon nog even aan zult moeten wennen. Wellicht kun je met je partner afspreken dat de een midden in de nacht opstaat ( om 3 uur) en de ander de voeding in de morgen doet. Zo kun je toch nog een tijdje slapen.

groetjes Amanda

Hallo Brenda,

Ik was ook aan het stoeien met de hoeveelheid voeding en ook de vraag wanneer
mag hij deze hebben. Nu ik de 6 flessen tussen 6 uur en 24 uur heb versprijd  merk ik dat er regelmaat komt in zijn eet patroon  en nu ook overdag verzadigt raakt.

In de eerste 4 weken kwam hij s nachts  om 5 uur. Hij kreeg van ons toen een 7de fles als toetje. Eenmaal goed op gewicht zijn we eerst eens gaan kijken of hij niet door slaapt als hij van ons een speen zou krijgen. Eerste nacht sliep hij door tot   6 uur
en nu proberen wij het zoveel mogelijk te rekken al zijn het maar een paar minuutjes.

Nu een week verder krijgt hij om 23.30  de laatste fles en komt dan weer  om 6.30.

Ik heb veel aan het boekje regelmaat en inbakeren van Ria Blom gehad. Zij laat je zelf onderzoeken en op je eigen gevoel af gaan.

succes Yvon

Ons zoontje is 7 weken en krijgt van ons ook 135 cc en dan 6x op een dag en hij weegt nog maar 3300 gram. Dit is voor hem dan helemaal teveel voor hem als jij het teveel vindt wat jou kindje krijgt, want hij is nog een stuk lichter. Dan wil ik ook graag weten of we hem dan misschien wel teveel geven. Misschien iemand antwoord op? En met hoeveel cc mag je de voeding elke keer omhoog doen, want wij doen er elke keer meteen 30cc bij, omdat dat het makkelijkste is met het aantal schepjes. En het 's nachts doorslapen met je niet te snel voor je kindje verwachten. Daar zijn ze nog veel te jong voor. En bij degene waarbij het wel lukt hebben dan gewoon geluk.

Groetjes Shandy (Moeder_van_Jessin).

Terug
Bovenaan