Hoeveel cc weet iemand dat?

Hallo
Ons zoontje is 3600 gram en is 2 weken oud.
Nu geef ik nog bv.
Maar wil dus een flesje gaan geven
Klopt het dan dat ik genoeg heb als ik 75 cc in een flesje afkolf?
Ik voed hem nu ongeveer 23.00 02.00 (04.00) 06.00 09.00 13.00 15.00 18.00 21.00    
ik voed op vraag dat wel.

Groetjes sylvia Trotse mama van Natas Damien 26-01--07

Hoi Sylvia,

Met flesvoeding is het geloof ik 10 cc per dag, dus dat zou betekenen 140 cc. Of dit ook zo is met borstvoeding op verzoek weet ik niet. Succes in ieder geval!

Groetjes Marieke

hi,

het is een rekensommetje: het is 150 ml * aantal kilo's lichaamsgewicht /   aantal voedingen.

dus bij een baby van 2600 gram die 6 voedingen krijgt

dus 150 * 2,6 / 6 = 65 ml per fles

even je rekenmachientje gebruiken, want rekenen met een huilende baby en een lijf met hormonen kan wel eens misgaan

Miep

Hallo Sylvia,

Ik neem aan dat je het flesje wil geven om te oefenen? Als dat zo is, kun je beter nog even wachten. Om tepel-speenverwarring te voorkomen, wordt aangeraden om pas na ong. 5 weken te beginnen met het geven van flesjes.

Om het drinken uit een flesje te oefenen, hoeft je kindje geen hele voeding uit de fles te drinken. Een klein beetje kolven is genoeg, dat geef je dan in een flesje en als dat beetje op is, leg je je kindje gewoon weer aan.

Groetjes,
Helena

Hoioi
Ik wil de fles gaan geven omdat de kleine verschrikelijke kloven bijt.
Andere houdingen al geprobeerd.
En tepelhoedjes niks goed over gehoord..
 Verder   bedankt voor jullie reactie's

Groetjes Sylvia..
Mama VAn Natas damien 26-01-07

Hoi Sylvia,

Kun je iets met de informatie die naar aanleiding van jouw andere bericht op dit forum (help aantal vraagjes bv) werd gegeven?

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Hi,
Ik heb tepelhoedjes gebruikt in mijn kraamweek, omdat ik ook last had van tepelkloven, werkt super.
Ik zou het alleen gebruiken tot die kloven weg zijn en daarna niet meer.
X

Terug
Bovenaan