hoeveel cc?

Hallo,

Hoeveel cc krijgen jullie kindjes? Jim is bijna 10 wkn en weegt nu denk ik 6 kg (n week geleden 5750 gr). Hij krijgt 180 cc. Maar ik denk dat als ik hem 200 cc geef dat ie het dan ook opdrinkt. Ik weet dat het volgende geldt: 150 per kg lichaamsgewicht. Maar ik vind ook, ieder kindje is anders. Zou ik hem teveel geven als ie de 200 cc krijgt?

Groetjes Sandra

hai!!

kan heel goed snappen dat t lastig is, met de hoeveelheid voeding...Onze dochter Bente is nu 16 weken, en weegt bijna 5,5kg..en ze krijgt 5x 165cc met 6 schepjes(=200cc voeding). ik heb begrepen dat je kindje  in 24uur niet meer dan een liter  voeding mag hebben...Heb je voeding voor hongerige babys al geprobeerd? volgens mij  wordt je kindje hier meer vol(en dus voldaan) van maar komt ie er niet meer  van aan...
succes in ieder geval!!  

ik dacht dat mijn dochter ook te veel dronk.
ze zat aan 6 voedingen 165 ml. en soms moest ik de tijd reken anders zao ze nog aan de 7 voedingen komen.

ik ben voor de zekerheid naar het inloopspreek uur geweest op het cb.
en legde mijn probleem voor.
ze vond ilona er goed uit zien, even gewogen en gemeten.
ze was toen 8 weken en woog 5270 gram en 58 cm lang.
als ze het nodig heeft mag ze meer drinken, maar niet meer dan 1000cc.

sinds vandaag geef ik 200ml en daarvan drink ze 180ml.
en zit nu wel op de 5 voedingen. de nacht voeding is minder soms 135/150ml

je kan het even op het cb vragen dan weet je het zeker, geen kindje is hetzelfde.

gr henny

Hoi

Eleni is 10 weken en krijgt sinds 1 week volledig de fles.
Ze krijgt 5x200ml zoals het op het pakje staat. Ze drinkt niet altijd alles op maar beter ze laat het staan als dat ze hongerig is.

Groetjes

Ben het nu een beetje aan het opbouwen, hij krijgt nu 3x 180 cc, om 7.00/11.00/19.00 en om 15.00/23.00 krijgt ie 200 cc. En dat gaat goed. Even afkijken en misschien langzaamaan naar de 5x 200cc, want dat kan ie best hebben. Donderdag naar het cb, ben benieuwd...

Groetjes Sandra

ilona zit nu op 5 voedingen van 200cc. de nacht slaap ze sind twee dagen door.
heerlijk.

alleen nu slaap ze overdag erg onrustig. ze word steeds huilend wakker en valt weer in slaap. zou ze dan toch te veel krijgen? de flesen gaan wel leeg, bij de 160ml haal ik de fles even uit de mond voor een boertje, daarna is ze alweer aan het zoeken naar de fles.

de avond voeding is rond 6/7 uur en de laatste voeding rond 10/11 uur. bij de laatste moet ik haar wakker maken., die fles gaat er wel helemaal in.

morgen naar het cb voor het eerste prikje even vraagen gelijk.

mieschien hebben jullie nog tips.

quote: ilseilona reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-02-2007 12:49:57'));

ilona zit nu op 5 voedingen van 200cc. de nacht slaap ze sind twee dagen door.
heerlijk.

alleen nu slaap ze overdag erg onrustig. ze word steeds huilend wakker en valt weer in slaap. zou ze dan toch te veel krijgen? de flesen gaan wel leeg, bij de 160ml haal ik de fles even uit de mond voor een boertje, daarna is ze alweer aan het zoeken naar de fles.

de avond voeding is rond 6/7 uur en de laatste voeding rond 10/11 uur. bij de laatste moet ik haar wakker maken., die fles gaat er wel helemaal in.

morgen naar het cb voor het eerste prikje even vraagen gelijk.

mieschien hebben jullie nog tips.

Hoi ilseilona,

Dta je kleine onrustig is kan in der daad en boertje dwaarszitten. Loop na de voeding ff met haar rond en paar minutjes.
Voor de laatste voeding om 10 uur maak ik eleni niet wakker. Ik voed haar slapend en dat gaat prima. Ze drinkt goed en slaapt lekker door.

Groetjes

Terug
Bovenaan