Hoeveel dagen na laatste menstruatie dag ovulatie?

<p>Hoi,</p><p>Zoals de titel zegt, hoeveel dagen na de laatste dag van de menstruatie hebben jullie de ovulatie dag?</p><p>Ik ben nog zoekende in hoe mijn cyclus eruit ziet, ben gelukkig wel ongesteld geworden 23 december. Ik heb wel een app die zegt dat donderdag mijn ovulatie zou zijn maar dit weet ik dus niet zeker gezien ik misschien nog geen regelmatige cyclus heb.</p>
 
Hi! Ik zou via sensitest.nl even de sensitieve ovulatietestjes bestellen :) dit haalt een hoop onrust weg. Het schijnt dat als je elke ochtend je lichaamstemperatuur meet, de dagen dat je ovuleert je temp. Lager is...! Succes en vooral veel plezier :)
 
Ik zou gewoon ovulatietesten gaan gebruiken of je temperatuur bijhouden (dat laatste werkt alleen als je vrij regelmatig leeft en liefst niet te kort voor het slapengaan sport). Ik had een regelmatige cyclus van 30 dagen met ovulatie op dag 18 voor mijn huidige zwangerschap. Sommige vrouwen hebben rond dag 7 al ovulatie, anderen pas voorbij dag 30, wat bij een ander zo is zegt niets over hoe het bij jou gaat, dus ik zou metingen gaan doen aan je eigen lijf als je wilt weten wanneer het voor jou is. ;)

Als je nog niet eerder met ovulatietesten gewerkt hebt zou ik overigens niet gaan voor extra gevoelige/sensitieve testen. Bij de meeste vrouwen slaan die alleen maar te vaak positief uit (en dus ook op momenten dat je eisprong nog niet nadert). Pas als je met de standaard gevoeligheid (van 25 mIU/mL) niets kan vinden (dus een ruim interval testen van 18-10 dagen voor je volgende menstruatie -weet je natuurlijk pas achteraf wanneer dat is - en dan geen piek vinden) en je bent niet zwanger geworden, kan je evt overstappen op gevoeligere testen. ;)

Uiteraard wordt je zwanger van seks (of anderszins zaad bij je eicellen brengen) en niet van ovulatietesten doen, dus ook als je het niet precies weet en met enige regelmaat het gezellig maakt met je partner kan je zwanger worden. Meer dan eens per twee dagen is niet nodig voor een optimale kans om zwanger te worden, maar ook als je maar eens per cyclus bezig gaat kan je natuurlijk geluk hebben. ;) Met echo's kan prima de termijn bepaald worden achteraf, ook als je dan dus niet precies wist hoe lang je zwanger was (en ook als je wel precies weet wanneer je eisprong was kan de termijnecho daar wel een paar dagen van afwijken). 
 
Hoi , dankjewel voor je antwoord! Maar heb je misschien een link van zo een ovulatie test die dan geschikt zou zijn voor mij en wanneer ik die dan zo al zou kunnen doen?
23 dec voor het eerst echt ongesteld geworden tot ong 27 dec.
 
 
Je kan ze op heel veel verschillende plekken vinden, o.a. ook bij sensitest.nl (maar dan dus niet meteen gaan voor de extra sensitieve, maar gewoon die 'ovulatietest' heet), maar ook bij de action, kruidvat, etos etc kan je ovulatietesten vinden. ;) In het begin gewoon niet gaan voor 'extra gevoelig' of 'extra sensitief' o.i.d. want dat is voor de meeste vrouwen alleen maar extra verwarrend. ;)
Bij sensitest of 2besure zijn vrij goedkope dipsticks beschikbaar (vind ik zelf het fijnst omdat die het minste afval produceren, even betrouwbaar zijn en dus ook goedkoper dan midstream testen). 
 
Heb zelf de sensitest ovulatietest dipstick de normale bij bol.com besteld (lekker snel bezorgd) had zelf een cyclus van 28 dagen en dacht ook telkens op dag 14 mijn eisprong te hebben. 1 maand mijn ovulatie bijgehouden (gelijk zwanger maar dat ten zijde) en bleek dat ik hem op dag 11 had.

Ben er zelf toen op dag 6 begonnen met testen, en het liep steeds verder op. Succes
 
Terug
Bovenaan