hoeveel dagen

hoeveel dagen en uren komt nu een kraamverzorger/ster
wat doen jullie in het ziekenhuis/thuis bevallen
borst/flesvoeding

en waarom voordelen ,nadelen
Is per persoon verschillend dus ben benieuwd???????
 
Hey anoniem,
De kraamverzorgster komt bij ons 20 uur. Dus dat komt neer op +- 3.5 uur per dag. We hebben hier bewust vor gekozen omdat mijn moeder 1 a 2 weken bij ons in huis komt. Ik persoonlijk wil niemand "vreemds"8 uur per dag in mijn huis hebben lopen en ik heb dit zo met mn moeder op kunnen lossen. Bevallen wil ik graag thuis als het kan. Ik vind het wel prettig dat ik tot het laatst lekker mn gang kan gaan, als het tenminste mogelijk is en er zijn geen complicaties. Mn voorkeur gaat lichtelijk uit naar flesvoeding omdat ik niet zo van dat gefrummel aan mn borsten hou, maar dat weet ik nog niet zeker.
Lieffs Tanja
 
Wij gaan voor 8 dagen van 8 uur kraamzorg, het maximale wat door de verzekering geboden kan worden. hebben we er eerder genoeg van op een dag, dan kunnen we de kraamverzorgster naar huis sturen. Maar vraag je vooraf te weinig hulp aan, dan is het lastig om uitbreiding te krijgen als het nodig mocht blijken! (helemaal in augustus: vakantietijd!)
Net als bij de 1e gaan we voor de thuisbevalling. Het ziekenhuis is op 500 m afstand van ons huis, dus in geval van nood kan ik er desnoods naar toe kruipen!
En het wordt weer borstvoeding: altijd en overal ter beschikking en op de juiste temperatuur. Geen gedoe met flessen klaarmaken en uitkoken.... Wel een belasting voor mama, maar ik heb niet voor niks nog een tijd zwangerschapsverlof!
 
Hoi!

Wij gaan ook voor de uitgebreide kraamzorg, gewoon omdat mijn moeder niet komt en ik het fijn vind als er toch iemand is die voor ons zorgt.
Over de bavalling: eerst wilde ik in het ziekenhuis, maar nu blijkt dat wij toch thuis kunnen bevallen (ons bed is een omgebouwd waterbed en kan niet op klossen, maar we doen 2 matrassen met daartussen een houten plank, is voldoende volgens de vk) en ik wil ook graag thuis bevallen. Wel in hetzelfde bad als waar het kindje verwekt is. Ik wil geen bed huren en in de huiskamer bevallen.
Ook ga ik borstvoeding geven, want dat schijnt beter dan de fles te zijn en ik heb het altijd bij de hand.

Succes!

Liefs mariska 2
 
Als je topverzekerd bent krijg je de maximale kraamzorg geboden en ik heb het gedaan het het was grandioos. Nou hadden wij ook een supermens dat scheelt ook wel.
Ik geef flesvoeding ik vind dat gefriemel aan m'n lijf ook niks!!
En je kan het afwissellen met je man/vriend. Ja zeggen ze dat kan met borstvoeding ook maar dat moet je toch ook weer afkolven. Dus ben je er nog mee bezig.
En de flessen uitkoken duurt maar 5 minuutjes dus dat is geen reden om het niet te doen.
Sucses hoor
 
Terug
Bovenaan