Hoeveel dekens gebruiken jullie met deze winterkou?

baby glenn

New member
Ik heb een deken dubbel dat is best een dikke en dan nog een dunnere eroverheen. Ook krijgt hij nog twee kruiken. Ik heb hem nu twee ochtenden getemperatuurd en dan is hij 36,6 en dat is aan de ondergrens. Hij slaapt de hele nacht door dus zijn kruiken zijn smorgens koud..nu twijfel ik dus over een extra deken. Ik denk dan dat hij het aan het begin van de nacht namelijk heel warm heeft omdat zijn kruiken dan ook nog warm zijn. Lastig hoor. Hoeveel dekens hebben jullie in het bedje?
 
ik heb 1 deken van katoen dubbel gevouwen temp mijn kleine niet doe dit op gevoel . Je merkt wel als ze het koud hebben . Voor de rest doe ik bed voorverwarmen voor de nacht met 1 kruik en haal die dan weg . Blijf die ding eng vinden .

Mutsje heb ik ook af gedaan ze moeten wel een beetje zelf temp gaan opbouwen denk ik .
Je kan ook aan achter kat van nek voelen of ze koud of warm zijn en handjes .
 
Ik gebruik 1 deken en geen kruik, wel doe ik hem een slaapzak aan en de verwarming doe ik ook op een lage stand Je kan inderdaad aan het nekje voelen of ze het warm of koud hebben..
 
Ik had toen Fay thuis was 1 deken waar ze onder lag aan het voeteneind 1 kruik en daar nog los een katoenen deken overheen en temperatuur was zo altijd goed ondanks dat ze zo licht was.
 
Heb duo deken maar gebruik er maar 1 gedeelte van andere ligt in de kinderwagen.
Gebruik geen kruiken meer en draagt ook al tijd geen muts meer.
Wel heb ik altijd de kachel aan maar klein stukje opengedraaid en is er heerlijk warm.
Idd even in nekje voelen als he geen of weinig verschil voelt is het goed.
 
Hier een dubbele deken, twee kruiken en slaapkamer rond de 18 graden. Maar hier enkel glas in de ramen, en de koude wind erop. Myrthe haar temperatuur is altijd rond de 36.8 geweest maar in haar nekje voelt ze altijd lekker warm dus dat hoort gewoon bij haar!
 
Zoë haar temp is ook meestal net onder de 37. Ze slaapt in een koud kamertje (ook enkel glas). Overdag gebruik ik 1 deken en s nachts leg ik er nog 1 overheen ipv kruiken. Ze ligt ook ingebakerd, dus dat is ook al een extra laagje.

In mijn kraaminformatie stond dat kruiken max 6 uur warmte afgeven en daarna warmte onttrekken aan de omgeving, dus evt ook je kindje. Afhankelijk van hoeveel uren achter elkaar ze slapen, is het dus soms beter om geen kruik neer te leggen...

Het blijft een beetje puzzelen hè?
 
StressC: Ooh dat van warmte onttrekken wist ik niet. Ik vind het echt lastig want toen de kraamhulp er was was hij altijd 37.0 / 37.2 en nu dus maar 36.6 meer. Hij slaapt nu zeker 8uur achter elkaar van 10 tot 6. Tblijft zeker puzzelen
 
Terug
Bovenaan