hoeveel dekens te kod of te warm

A

Anoniem

Guest
mijn dochter is nu 7 weken hoeveel dekens hebben jullie kinderen over vind dit heel moeilijk ook raaag ik me af wanneer ze in een slaapzakje kan

mijn meisje slaapt gewoon in een slaapzak.(nu 11 weken maar slaapzak gebruik ik al een paar weken)  Heb er voor als het echt koud wordt ook een met lange mouwen gekocht.
Toen ze net geboren was kon ze moeilijk op tempratuur blijven.
Op aanraden van het ziekehuis heb ik toen een grote flanellen doek gekocht om er extra overheen te doen.
Nu ligt ze dus in een winterslaapzak onder een wollen dekentje moet er wel even bijzeggen zij heeft geen kachel op haar kamer.
Maar ze houd zich nu nog goed warm.

Mijn dochter is nu bijna 15 weken en kon zich eigenlijk vanaf het begin al redelijk goed op temperatuur houden. Ze slaapt sinds ongeveer de 5e week in een zomerslaapzak. Overdag heb ik daar nog een lakentje overheen en 's avonds nog een dun dekentje eroverheen. Meer heeft ze echt niet nodig, want dan heeft ze het te warm.

Ons zoontje slaapt nu, in een winterslaapzak met mouwtjes (daaronder heeft hij alleen een rompertje), en hij heeft ook nog een dekentje over zich heen.
Hij had nl. altijd koude voetjes, nu niet meer.
We hebben de kachel niet meer aanstaan op zn kamertje, ik heb gehoord dat dat niet echt goed is... er komt een hele droge lucht vanaf, wat op de luchtwegen kan slaan.
Ik zet de kachel alleen aan als ik hem in bad ga doen, anders pakt ie mss een kou als ik hem af aant drogen ben.

Dylano is trouwens een half jaar.

Groetjes Debby.

Hoi,

Mijn zoontje slaapt in een zomerslaapzak (al een maand) Hij is nu 4 maand. Hij heeft een romper aan met de trui. Lakentje en (dun) fleece dekentje.
Ik wil voor de winter nog een dikkere slaapzak met mouwen halen omdat hij z`n handen vaak boven de deken heeft.
Groetjes Kaly

Terug
Bovenaan