Hoeveel drinken en eten jullie kleintjes?

A

Anoniem

Guest
Janneke's voeding is dit:

7.45 fles 180 water + 6 schepjes
10.00  half fruithapje
11.45 boterham + fles 90 water + 3 schepjes
15.00 half fruithapje
17.00 groentehapje 3/4 potje + klein schaaltje yoghurt
19.15 fles 180 water + 6 schepjes

Janneke is bijna 9 maanden. Soms heb ik het idee dat ze wat veel melk krijgt omdat ze altijd wel spuugt daarna. Nou moet ik zeggen dat dat meestal in de box is als ze dan op d'r buik ligt ..

Eten jullie kinderen meer of minder?

x Marina

Hoi!

Maudy krijgt om

7.30: 250 cc melk (is 240 water + 8 schepjes en bambix). Gaat niet altijd op.

10.00: 1 stuk fruit + halve liga.

11.30-1200: 180 cc water en 5 schepjes voeding en een boterham.

15.00 1 stuk fruit + halve liga. Fles limo van ongeveer 200cc

16.30-17.00 groenten en een toetje

20.00 270 cc melk ( 240 water + 8 scheppen+ bambix) Gaat niet altijd helemaal op, vaker wel dan niet.

Maudy is altijd een veelvraat geweest, en nu nog dus.....maar goed, ze geeft zelf aan wanneer ze genoeg heeft.
Geeft trouwens ook veel melk terug omdat ze op haar buik ligt........en heel wild doet.....
Ik ga de laatste fles vanaf 8 maanden trouwens langzaam afbouwen, zodat ze met minder ook de nacht door kan trekken.......we merken vanzelf of dat gaat.......
De middag fles is wat meer verdund, zodat ze ook nog wat extra vocht binnenkrijgt......

Hoi,

Loek heeft nu al een tijdje het volgende schema.

6.30 fles
8.00-9.00 uur slapen
10.00 uur flesje diksap
12.00 uur boterham, fruithapje en yoghurtdrank
15.00 uur  flesje diksap
16.30-18.00 uur warm eten + kwark

Als hij om half 5/5 uur zijn warme maaltijd krijgt, krijgt hij nog een fles van 210 cc om 18.30-18.45. Krijgt hij later zijn warme eten dan is dat het laatste wat hij die dag krijgt.   Loek wordt 10 april 9 maanden.

Wij hebben een schema dat wat later op de dag start (en dus ook later eindigd):

9.30 uur fles 210 water + 7 schepjes (vanaf vandaag ws 200ml pap met een lepel)
13.00 uur fles 210 water + 7 schepjes (gaan we e.d.d. vervangen door boterham en dan de melk afbouwen)
15.00 uur fruit
18.00 uur warme hap + toetje
21.00 uur fles 210 water + 7 schepjes + bambix (6 eetlepels)

De tijden schommelen een beetje, afhankelijk van wanneer hij wakker wordt en hoe lang hij slaapt overdag.

En we laten hem af en toe een beetje meesnoepen met ons, dus tussendoor scoort hij nog wel eens een kruimeltje koek, een flintertje chocolade, wat extra hapjes vla/yoghurt/ijs, een frietje-zonder-zout. En tegenwoordig stop ik hem ook wel eens een broodkorst in handen.
Zoals met alles eet hij het met smaak (en soms met gesmak) op! Wij grappen al dat als we hem een broodje poep zouden voeren hij het nog op zou eten... Bouwvakker!

Wat een heerlijke tijden Jacoline!!! Hier begint de dag met ontbijt meestal om 7.45. Dat is al luxe als ik sommige anderen wel eens hoor. maar jij kunt gewoon uitslapen op zaterdag :D. Tenzij oudere zus (toch?) wel vroeg wakker is...

Hoera Danny is vandaag precies 8 maandjes oud. wat gaat het toch snel maar dit eet hij per dag.
8.00 uur pap (265 friso 2 en 8 schepjes bambix)
12.00 2 boterhammen met stroop of jam ofzo
14.30 zijn fruitje
17.00 warme hap (potje met kleine stukjes hihi en dan dat gezichtje)
18.00 danoontje
18.30 naar bed tot de volgende dag.
Smiddags slaapt hij af en toe aan 1 uurtje heeft hij snel genoeg.
Gek he iedereen zo zijn eigen ritme heeft en de kids worden allemaal groot.
Zo zie je weer doen wat je gevoel zelf zegt.

PS wat was het toch lekker weer vandaag

Dikke kus Kim en Danny

oja bij zijn boterham drinkt hij natuurlijk ook wat en dat is ongeveer 200 ml friso 2 soms drinkt hij alles op vaak zo rond de 150 ml

kus.

Ja, ik kan inderdaad lekker uitslapen in het weekend. Nu is het 9.15 uur en alles is nog stil. M'n dochter (2 jaar 3 mnd) slaapt ook altijd tot een uur of 9 a 10. Ze gaat wel 's avonds om 20.00 uur naar bed.

Nadeel is (een beetje) dat door Mika z'n late laatste voeding (ergens tussen 21.00 en 22.00 uur) ik niet helemaal m'n handen vrij heb 's avonds. 't Is niet na 20.00 uur helemaal rustig, omdat hij nog een keertje komt. Maar m'n uitslaapweekenden wil ik daar nog niet aan opgeven!

Doordat mijn man altijd thuis is met de kleintjes is er ook geen reden om ons schema vroeger te starten. Ik ga om 7.30/7.45 uur naar m'n werk en dan is alles nog in diepe rust.

Ja, we zijn er allemaal blij mee, dus we houden het zo!

Terug
Bovenaan