hoeveel drinken jullie kids?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!!

Even een vraagje over de hoeveelheid melk. Lukas is dus vorige week 1 jaar geworden. Nu is het zo dat hij volgens mij nog best veel flessen krijgt. 's morgens krijgt hij 180 cc, 's middags 180, en 's avonds ook nog een keer 180 en de laatste tijd zelfs 's nachts nog een keer! Dus soms wel vier flessen!! En als hij er eentje overslaat, is het die van de middag, dus niet die van de nacht . Nu heeft hij de waterpokken, dus laat ik het maar even zo, maar stel dat het niet overgaat, dat hij blijft vragen, hoe kan ik hem dan van die flessen afkrijgen? In ieder geval van die nacht fles..... Hij krijgt bij de maaltijden ook gewoon drinken hoor, thee of water of sap. Daar drinkt hij ook altijd nog wel wat van. Bovendien heeft hij 's ochtends een bord papa, ook vocht lijkt me.Zou hij misschien meer avondeten moeten ofzo? Hij krijgt nu steeds nog die potjes vanaf 8 maanden met een beker yoghurt. Gaat er altijd prima in.... Hebben jullie tips, of ideen???
Liefs Sandy

Mij is verteld dat 700 ml vocht voldoende is en zeker niet meer dan 1 liter. Dit is inclusief het vocht uit fruit, groente en dergelijke.
Iris krijgt 's morgens een beker melk bij haar boterham, tussendoor een beker diksap, bij de middagboterhammen kriijgt ze ook weer een beker melk.
Dan 's middags nog een beker vers geperste jus. En dan nog een bekertje water.
Ff denken, dat is dan zo ongeveer..... 600 ml. En dan nog de rest via fruit, groente en toetje.
Hier geen problemen gehad met flessen afbouwen....... flesweigeraar!! Maar toen ze eenmaal van haar nachtvoeding af was heb ik haar ook echt niet meer gegeven 's nachts. Hooguit een beetje water krijgt ze mocht ze wel wakker worden.
Zelf denk ik dat het gewenning is van 's nachts drinken. Dus gewoon niet meer geven en waarschijnlijk wel een paar nachten afzien dan...
Succes.

Mijn dochtertje (23-11-2006) drinkt s'morgens 210 cc (gaat niet altijd op), s'middags een bord pap van 180 cc (Gaat meestal niet zo goed, ze eet erg slecht!), en voor het slapen gaan (rond 19.30) nog een fles an 210 cc, deze gaat bijna altijd op!
Darnaast drinkt ze bijna niks, (in totaal misschien 20 cc op een dag!! Erg he!)
Ik heb al vanalles geprobeerd, alle soorten diksap, roosvisee, kant en klare drankjes, gewoon water, drinken warm maken, thee.....maar ze wil niet meer dan een paar slokjes per dag helaas..

Oh ja, en die fles snachts?
Klinkt hard, maar ik zou die ook "gewoon" niet meer geven hoor! Ik denk ook dat het meer een wenning is.
Hier geven we al heel lang geen nachtfles meer, en als ze eens wakker word (als ze ziek is ofzo) krijgt ze alle troost die ze nodig heeft, maar ECHT geen fles meer!
Idd, misschien een slokje water maar meer ook niet....

hoi hoi

toevallig heb ik het er vorige week met het cb over gehad. ze moeten ong. 600ml a 650 ml  vocht op een dag. linsey krijgt 200 pap 150 melk bij boterham en 200 fles 's avonds.
en tussendoor af en toe een paar slokjes sap. meer wil ze niet.
dus aan melk krijgt ze 550ml binnen en dan nog van het eten, fruit en toetje.
het was niet erg dat ze minder binnen kreeg als ze er niet om vraagt.
hun zeiden liever dat dan een hele dag een fles in de mond   (constant) want dat was slecht voor de mondspieren
ik denk maar het ene kindje heeft meer nodig dan het andere kindje

groetjes danielle

Dank voor jullie tips!
Ik denk ook dat het een stukje gewenning is  inderdaad.
alleen ik vraag me af wat de beste strategie is voor het afbouwen. Ik wil het namelijk goed aanpakken zodat onze slapeloze nachten wel resultaat gaan hebben
'Cold turkey' dus gewoon ineens niets meer geven,
of afbouwen in hoeveelheid, steeds iets minder geven dus,
of steeds de tijd rekken waarop ik hem geef, zodat die nachtfles gaat samenvallen met de ochtendfles.

Waar hebben jullie goede ervaringen mee?? Dankjewel alvast voor jullie advies!

Hier werkte "cold turkey" het beste. Het was dan wel met BV. Maar in feite maakt dat denk ik niets uit. Het stomme was dat ik er nog meer moeite mee had dan mijn dochtertje.
Ben ook gewoon van de ene op de andere dag met BV gestopt, ze kreeg toen nog 1 voeding op een dag en toen dus ineens niet meer.
Duurde 3 dagen voor ze het door had!!!! 1 dag enorm hangerig en veel zoeken. Maar toen was het wel over.
Ik denk dat dat ook het duidelijkste is om gewoon niet meer te geven. Dan weet hij (of was het nou een meisje......) precies waar 'ie aan toe is.
Succes!!

Wij hebben de nachtfles een klein beetje afgebouwd, en daarna gewoon gestopt, dat ging wonderbaarlijk goed. Alleen afgelopen week, toen hij ziek was, heeft Martijn 's nachts nog een fles gekregen, hij had 's avonds bijna niets willen eten...

Het cb gaf ons als tip als we de nachtfles wilden afbouwen: Steeds een beetje minder in de fles en ook steeds minder voeding doen: dus geen 5 schepjes op 150 ml. water, maar 4. Zo kun je ook afbouwen...
Succes ermee!

Terug
Bovenaan