hoeveel drinken jullie kids

Jeetje, wat veel!
Simon ontbijt met brood en bekertje water/thee, of iets met melk (havermout, honneypops, cornflakes oid) met soms nog thee.
's Morgens een bekertje, bij lunch een bekertje en 's middags twee bekertjes.

Niet alles gaat altijd helemaal op dus ergens tussen de 4 en 5 bekertjes. Zal zo ongeveer 1 a 1,5 liter zijn.

Hier ook een echte natnek. Vooral als het buiten wat warmer is.
- 's Morgens een fles melk van 150  ml.
-  dan in de loop van de ochtend een beker met roosvice. Heb gemeten wat er in de rietjes beker gaat, in de ene 400 ml en de andere 500 ml, deze gaat leeg.
- Tussen de middag een fles melk van 150 ml.
- Na het slapen een beker roosvice
  soms zelfs twee bekers
- voor het slapen gaan nog een fles pap van ongeveer 180 ml.

Hier dus krap twee liter. Maar ben zelf ook een grote drinker.

hoi,

hahaha, ik zie nu pas Ineke dat jij dit onderwerp ook had gemaakt, heb ik net ook gedaan.

Wat drinken jullie kindjes veel zeg, zoveel krijg ik echt niet naar binnen. Meestal gaan er ongeveer 4 a 5 bekertjes per dag leeg, per keer ongeveer 200 cc, dus als het een liter is ben ik al blij, meer gaat me echt niet lukken denk ik.

Carina

Iris drinkt bij het ontbijt 200 ml volle melk, dan tussendoor 200 ml sap met water aangelengd, soms drinkt ze daarna nog water.
Tijdens het middageten drinkt ze 200 ml karnemelk met gepureerd fruit erdoorheen (erg lekker!!!) en dan tussendoor nog een beker met 200 ml water, soms drinkt ze daarna nog meer water.
Als het warm weer is drinkt ze overduidelijk meer maar die 4 bekers gaan er altijd in.

Jeetje 2,5 liter, wat veel!
Jasmijn redt denk ik net 1 liter. (2x 200cc melk en 3 bekertjes drinken van 200 cc)
heeft hij echt altijd enorme dorst? want dan moet je het misschien toch eens navragen bij het CB of de huisarts.
Al vinden sommige kinderen drinken gewoon leuk heb ik het idee. Geef je dan voornamelijk water? want anders krijgt hij wel heel veel binnen aan suikers.
Sorry voor mijn misschien onbedoelde adviezen!
groetjes Elke

Die van mij zit zo tegen een liter per dag, 200 cc (thee met melk), 2 x 250cc (water, thee of diksap), 180cc melk (lunch), en 's avonds 90cc melk. Drinkt nooit al zijn bekers helemaal leeg, dus zal zo rond 800cc per dag zitten.
Ik vind 2,5 liter ook erg veel, als ze dat echt allemaal opdrinken, zou ik zeker navraag doen....

Terug
Bovenaan