Mijn dochter is 2.5 week geleden geboren met keizersnee (38+5 weken, 3940 gram) Krijgt ook flesvoeding.
De eerste week konden we de flesjes met 10cc per dag opbouwen. Aan het einde van de kraamweek zaten we op 90cc.
Van de kraamzorg mochten we de flesjes met 10cc per dag meer opbouwen totdat we op 120cc zaten. Maar nu is het 1.5 week verder en nog steeds drinkt ze niet meer dan 90cc. Toevallig vanmiddag 1x 110cc kunnen geven, maar ze heeft eigenlijk nog genoeg aan 90cc, meer gaat er niet in.
Van sommige flesjes drinkt ze maar 60cc, dus die 90cc gaat echt niet altijd op. Toch komt ze keurig om de 3 uur en s nachts elke 4-5 uur. Zolang ze netjes elke 3 uur voor een voeding komt en gewoon groeit, vind ik het prima. Ze geeft zelf aan dat haar buikje vol zit.
Toch probeer ik er altijd 60cc in te krijgen en niet minder, want dan heeft ze na 2 uur alweer honger of zelfs nog eerder. Als ze niet zo lekker drinkt, probeer ik het vaak na een kwartier weer en dan drinkt ze ineens wel goed.
Dus als je kindje keurig elke 2.5-3 uur drinkt is het goed hoor, denk ik

Drinkt ze bijv. maar 30cc en heeft ze dan na een uur alweer honger, zou ik toch proberen om er nog wat meer in te krijgen. Hier hebben we eigenlijk vanaf het begin al een goed rirme met elke 3 uur een flesje! (soms na 2.5 uur, soms ook pas na 4 uur als ze lekker slaapt..)