Hoeveel drinken jullie kindjes

<p>Hi,</p><p>Wij hebben een dochter van een week en een dag oud. Ze is met 38+3 geboren met een keizersnede en krijgt flesvoeding. Drinken ging super goed en bouwde flink op. Maar nu verschilt het echt van 30cc tot 90cc. Kindjes die dit ook doen? Groetjes!</p><p> </p>

Mijn dochter is 2.5 week geleden geboren met keizersnee (38+5 weken, 3940 gram) Krijgt ook flesvoeding. 
De eerste week konden we de flesjes met 10cc per dag opbouwen. Aan het einde van de kraamweek zaten we op 90cc. 
Van de kraamzorg mochten we de flesjes met 10cc per dag meer opbouwen totdat we op 120cc zaten. Maar nu is het 1.5 week verder en nog steeds drinkt ze niet meer dan 90cc. Toevallig vanmiddag 1x 110cc kunnen geven, maar ze heeft eigenlijk nog genoeg aan 90cc, meer gaat er niet in.
Van sommige flesjes drinkt ze maar 60cc, dus die 90cc gaat echt niet altijd op. Toch komt ze keurig om de 3 uur en s nachts elke 4-5 uur. Zolang ze netjes elke 3 uur voor een voeding komt en gewoon groeit, vind ik het prima. Ze geeft zelf aan dat haar buikje vol zit. 
Toch probeer ik er altijd 60cc in te krijgen en niet minder, want dan heeft ze na 2 uur alweer honger of zelfs nog eerder. Als ze niet zo lekker drinkt, probeer ik het vaak na een kwartier weer en dan drinkt ze ineens wel goed.
Dus als je kindje keurig elke 2.5-3 uur drinkt is het goed hoor, denk ik ;) Drinkt ze bijv. maar 30cc en heeft ze dan na een uur alweer honger, zou ik toch proberen om er nog wat meer in te krijgen. Hier hebben we eigenlijk vanaf het begin al een goed rirme met elke 3 uur een flesje! (soms na 2.5 uur, soms ook pas na 4 uur als ze lekker slaapt..)

Mijn dochter is 2.5 week geleden geboren met keizersnee (38+5 weken, 3940 gram) Krijgt ook flesvoeding. 
De eerste week konden we de flesjes met 10cc per dag opbouwen. Aan het einde van de kraamweek zaten we op 90cc. 
Van de kraamzorg mochten we de flesjes met 10cc per dag meer opbouwen totdat we op 120cc zaten. Maar nu is het 1.5 week verder en nog steeds drinkt ze niet meer dan 90cc. Toevallig vanmiddag 1x 110cc kunnen geven, maar ze heeft eigenlijk nog genoeg aan 90cc, meer gaat er niet in.
Van sommige flesjes drinkt ze maar 60cc, dus die 90cc gaat echt niet altijd op. Toch komt ze keurig om de 3 uur en s nachts elke 4-5 uur. Zolang ze netjes elke 3 uur voor een voeding komt en gewoon groeit, vind ik het prima. Ze geeft zelf aan dat haar buikje vol zit. 
Toch probeer ik er altijd 60cc in te krijgen en niet minder, want dan heeft ze na 2 uur alweer honger of zelfs nog eerder. Als ze niet zo lekker drinkt, probeer ik het vaak na een kwartier weer en dan drinkt ze ineens wel goed.
Dus als je kindje keurig elke 2.5-3 uur drinkt is het goed hoor, denk ik ;) Drinkt ze bijv. maar 30cc en heeft ze dan na een uur alweer honger, zou ik toch proberen om er nog wat meer in te krijgen. Hier hebben we eigenlijk vanaf het begin al een goed rirme met elke 3 uur een flesje! (soms na 2.5 uur, soms ook pas na 4 uur als ze lekker slaapt..)

Hi CvB,
Dank je voor je reactie. Ik maak me waarschijnlijk weer eens veelmte druk om alles haha. Ze heeft vanavond der flesjes wel helemaal leeg gedronken. 1 van 60 en 1 van 90 nog. Die van 60 doen we probiotica in is wat minder cc maar als ze die niet opdrinkt krijgt ze de juiste hoeveelheid probiotica niet binnen vandaar. Maar gefeliciteerd met je meisje, super leuk. Alles goed gegaan met jullie? En hoe staat het bij jullie met de krampjes? Die zijn hier al aanwezig, zo sneu :(! Genietse! Liefs!

Hoi,
Ja t is ook lastig he..mijn dochter spuugde gisteravond dr hele fles eruit dus dan weet ik ook niet zo goed wat ik moet. Vannacht kwam ze 2x om een flesje ipv 1x, nouja dan is het maar zo.
Ik heb nog een dochter van bijna 2 jaar, ik merk wel dat ik nu wat relaxter ben met de voedingen enzo. Als ze maar groeien en genoeg hebben om het weer 3 uur te redden tot de volgende voeding vind ik het goed. 
Alles gaat hier goed verder. Mijn dochter is relaxed en makkelijk en ik ben alweer een eind opgeknapt na de keizersnee. Al vond ik de eerste week na de keizersnee wel zwaar hoor, pfoer had niet gedacht zoveel pijn te hebben! Hoe heb jij dat ervaren?
Krampjes valt hier nog wel mee. s Avonds is ze wel wat onrustig, maar mijn oudste dochter had extreem veel last van krampjes en tot nu toe valt het bij mijn jongste dochter nog mee. Hopelijk blijft dat zo, ze kunnen daar echt wel tot 4 maanden ofzo last van hebben. 
Welke fles gebruik je? Ik heb de dr Brown fles, helpt echt wel tegen krampjes. Bij mijn oudste dochter geloofde ik daar niet zo in, maar achteraf had ik wel spijt dat ik niet eerder die fles geprobeerd had!
Geniet van jullie kleine meisje!

Hoi,
Ja t is ook lastig he..mijn dochter spuugde gisteravond dr hele fles eruit dus dan weet ik ook niet zo goed wat ik moet. Vannacht kwam ze 2x om een flesje ipv 1x, nouja dan is het maar zo.
Ik heb nog een dochter van bijna 2 jaar, ik merk wel dat ik nu wat relaxter ben met de voedingen enzo. Als ze maar groeien en genoeg hebben om het weer 3 uur te redden tot de volgende voeding vind ik het goed. 
Alles gaat hier goed verder. Mijn dochter is relaxed en makkelijk en ik ben alweer een eind opgeknapt na de keizersnee. Al vond ik de eerste week na de keizersnee wel zwaar hoor, pfoer had niet gedacht zoveel pijn te hebben! Hoe heb jij dat ervaren?
Krampjes valt hier nog wel mee. s Avonds is ze wel wat onrustig, maar mijn oudste dochter had extreem veel last van krampjes en tot nu toe valt het bij mijn jongste dochter nog mee. Hopelijk blijft dat zo, ze kunnen daar echt wel tot 4 maanden ofzo last van hebben. 
Welke fles gebruik je? Ik heb de dr Brown fles, helpt echt wel tegen krampjes. Bij mijn oudste dochter geloofde ik daar niet zo in, maar achteraf had ik wel spijt dat ik niet eerder die fles geprobeerd had!
Geniet van jullie kleine meisje!

Hi, ben ik weer.
Nou vandaag is het helemaal een drama met der flesjes en der tijden haha. Het loopt allemaal verschillend of ze is te moe om te drinken. We gaan nu maar even slapen en dan zien we straks wel weer.. Ow wat leuk. Wij hebben ook nog een dochter van anderhalf. Misschien vergelijk ik alles ook wel met haar, zij dronk der flessen allemaal leeg in een mum van tijd en dan wilde ze nog meer. Ze spuugde nooit dus heb me bij haar nooit zorgen hoeven maken om haar drinken. Maar dit is natuurlijk een heel ander kindje met andere dingen. We houden het goed in de gaten. Krampjes had mijn eerste dochter zo erg dat we uiteindelijk Pepti zijn gaan geven een jaar lang. Nu begint het bij nr 2 ook wel redelijk veel te komen. Het hoort erbij maar vind het zo zielig. Gebruik je er wat voor bij je meisje? Wij probiotica en infacol (maar daar stop ik mee denk ik). Heb niet heel erg het gevoel dat jet wat doet. Uhm mijn eerste keizersnee ging me beter af dan nu. Begin nu wel te merken dat het beter begint te worden en gaan dus dat is wel heel fijn.
Succes met alles!
Liefs!

Hi,
Hier ook een dochter met keizersnede geboren. Wel met 40+2. Ze is nu 12 dagen oud. Ze krijgt gekolfde borstvoeding en de hoeveelheid gaat ook alle kanten op. Overdag wil ze meestal wel 90ml drinken, maar snachts gaat er echt niet meer in dan 60ml.
Wij proberen ons een beetje te houden aan de regel 150 ml per kg per dag. Ze is nu rond de 3.8 kg en ze komt rond de 7x per dag. Dan moet ze dus gemiddeld 80ml per keer drinken. We redden het dus nog niet helemaal omdat ze snachts veel minder wil, maar we komen al een heel eind.

Terug
Bovenaan