Hoeveel drinken met borstvoeding

Hii hii,

Ik geef volledig borstvoeding en daardoor weet ik niet precies hoeveel mijn kindje drink. Ik ga nu weer aan het werk dus moet nu afgekloven melk meegeven. Maar heb het idee tot nu toe als ik hem even weg bracht drink hij de ene keer meer dan de andere keer. (Soms 150 dan weer 200cc.) dus weet niet hoeveel ik mee moet geven.
Hij is nu 4 maanden en weegt ongeveer 7 kilo.
Weet iemand hoeveel ik hem moet geven?
Iemand ervaring/tips?
 
Tegen mij werd er gezegt dat je met borstvoeding onbeperkt mocht geven en dat je met een kunstvoeding moest berekenen.
 
Gewoon uitproberen.  Als je rekening houdt met de natuurlijke maaginhoud, dan zit je nu bijna rond de 100 ml. Wellicht voor de zekerheid wat meer per keer geven  Ik deed in het begin 120. Gastouder gaf aan dat ze maar 100 dronk en dat is ze altijd blijven doen, dus toen 100 per keer meegegeven. Als jij niet in de buurt bent zal je kind dat voelen en waarschijnlijk ook snel tevreden zijn. 
 
La leche league geeft het volgende rekensommetje;

https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/267-hoeveel-melk-in-een-fles

150 tot 200 cc vind ik persoonlijk erg veel voor zo'n kleintje. Mijn zoontje is 5,5 maand en drinkt 120cc per fles.
Je kunt het beste een fles geven met kleine speen (maat 0 of 1) zodat de melkstroom niet te snel is.
 
Tis inderdaad even uitproberen die 1e dagen/weken.. Ik vind het zelf nooit zo'n probleem als in 'noodsituaties' eens een keer kunstvoeding werd gegeven. Dus dan kan je nooit tekort hebben. Maar weet niet hoe je daar in staat. Dat gaf mij wel een rustig gevoel, dat er sowieso altijd melk is. 
 
Mijn kindje ging vanaf 4 maanden naar de gastouder de eerste paar weken kreeg ze 150 ml mee dit ging altijd op. Nu heeft ze tot ze 6,5 maand was flessen van 180 meegehad(soms kon ze nog wel meer op maar zoveel kolfde ik niet).
Nu ze in de middag brood krijgt. Drinkt ze flessen van 150 ml. Ze is nu 7,5 mnd.
 
Terug
Bovenaan