hoeveel drinken naast flesvoeding bij 12 maanden

Dag allemaal,

Hoeveel drinken jullie kinderen naast hun flesvoeding per dag?
En hoe vaak bieden jullie het aan?

Ruben is een goede eter maar een matige drinker. Ik bied hem naast de flesvoeding (300 a 400 cc p/d) en hapjes (incl fruit) tweemaal per dag iets te drinken aan (diksap of thee). Hij drinkt dan echter weinig. Ik denk zelf dat het niet goed is om constant met een beker achter hem aan te zitten (ook niet voor de tandjes).

Hebben jullie tips?

Groetjes,
Sterre
 
Hoi hoi,

Mijn dochter bijna 16 maanden is sinds kort pas goed gaan drinken.
Ik ben er toch wel van overtuigd dat als hij niet drinkt het ook niet nodig heeft. We zetten altijd gewoon een beker neer voor haar en keken gewoon wat ze ermee deed. Ze deed er dus vaak niks mee. En ineens had ze er interesse in. We boden het ook aan om haar te helpen maar daar moest ze al helemaal niks van weten.
Nu vraagt ze zelf om haar beker en soms heeft ze binnen een uur al een hele tuitbeker drinken op. En drinkt ze 's middags ook nog een hele tuitbeker leeg en soms drinkt ze maar een hele tuitbeker op een dag leeg. Je merkt wel gewoon dat als het warm weer is ze zelf ook meer gaat drinken net als wij dat gaan doen.

Dus maak je er niet druk om bied het gewoon aan hij komt echt niet tekort zeker als je zijn plasluiers een beetje in de gaten houdt dat het niet ineens een stuk minder is. Ze gaan echt wel drinken als ze dorst hebben.

Mijn dochter heeft zichzelf binnen een week zelf aangeleerd om uit een tuitbeker te drinken. Dus van door hebben hoe het werkt met hulp van ons tot het zelf pakken en ook doorhebben dat je de beker omhoog moet houden.

Succes...
 
Hoi,

mijn zoontje is nu 10.5 maand en ook niet zo'n super drinker.

Hij krijgt twee flessen (althans, 1 fles en 1 keer pap), dui drinkt hij goed, maar verder wil hij niet echt veel (diksap, the etc wil hij niet). Hij drinkt eigenlijk alleen af en toe wat slokjes water (bij elkaar misschien 1 tuitbeker op een dag).

Die tuitbeker zet ik maar op tafel en dan pakt hij hem af en toe, drinkt een paar slokjes en gooit hem op de grond, hahaha.En dan zet ik hem weer op tafel voor de volgende keer.

Volgens het Cb was het niet zo erg. Als hij dorst heeft, drinkt hij wel, zei ze. En plasluiers zijn ook goed, dus maak me maar niet te veel zorgen meer.  

Mijn advies, gewoon blijven aanbieden en als je water geeft is het niet erg om meedere keren per dag te geven (niet slecht voor de tandjes). En verder niet te druk om maken.

Groetjes,
Judith  
 
Terug
Bovenaan