hoeveel drinken?

Hallo!
Een vraagje over voeding: wij hebben een tweeling van 9 weken die allebei nog 7 flessen per dag drinken. Liz is 4500 gram en drinkt 7x 100cc, Kaya is 5200 gram en drinkt 7x 125cc. Dat is eigenlijk al meer dan de 150cc per kilo die het CB aangeeft. Daar heb ik op zich geen moeite mee, elke baby is anders en kennelijk hebben zij dit nodig. Ze zijn ook niet extreem groot en zwaar voor hun leeftijd. Kaya is een flinke vent en drinkt Nutrilon Forte omdat hij anders teveel zou drinken en dan last krijgt. Hij kent kennelijk zijn grenzen niet zo goed..

Nu wil ik graag het aantal flessen verminderen, naar 6 en uiteindelijk 5. Kan ik dan gewoon de hoeveelheid flesvoeding verhogen? Wat als ze dan nog steeds om de 3 a 4 uur komen, dan krijgen ze toch veel te veel binnen?
Hoe hebben jullie dit gedaan? Per week opgehoogt of om de zoveel tijd een stap gemaakt? Of sloegen jullie kinderen zelf opeens een flesje over? (ach, als ze toch eens een keer de nachtvoeding zouden overslaan.. ik zou een gat in de lucht springen.. pffff)

groetjes, Rudy

Haay Rudy

Ik heb de voeding langzaam opgebouwd als ik een fles weg liet.
dus eerst 5 cc, dan 10 cc en daarna 20 cc extra per fles. Dit om het maagje langzaam te laten wennen aan meer voeding.

Joah (16 mei, 5210 gram !) spuugt nl als hij teveel drinkt.
Het is een grote beer van nu al 8 kilo (en meer want was  3 weken terug) en zou dus de maximale hoeveelheid van 1 liter mogen hebben.
Maar dat redt hij helemaal niet. Hij is tevreden met 5 flessen van 180 cc. En soms drinkt hij dat niet eens op.
Nu ben ik bezig met de overgang naar 4 flessen, omdat hij al gaat doorslapen van 7 tot 7 uur. Maar ik denk dat ik dan maar ga beginnen met vaste voeding erbij. Want 200 cc per fles gaat ie niet redden. En anders zou hij echt te weinig vocht binnen krijgen denk ik.

Succes, groetjes Bianca

Bij mij adviseerden ze ook over te gaan van 6 naar 5 flessen (inmiddels al bijna 2 mnd geleden) en het eerste wat ik riep was "dat red ze nooit", maar toch: gewoon geprobeerd en idd, ze redde het wel op 5 voedingen. Ik ben in 1x van 6 x140 cc  naar 5x180 cc  gegaan. De flessen gingen niet direct allemaal in één keer leeg maar ik bood het gewoon aan en ik zag wel hoeveel ze wilde. Als ze genoeg hebben stoppen ze wel!!

Inmiddels is Elise al 4 mnd oud en krijgt ze 5x 200cc. De laatse en eerste fles gaan vaak niet leeg (blijft vaak 40 cc staan) maar de andere 3 flessen meestal wel. (ze krijgt 'snachts geen voeding meer, ze sliep met 7 wk door).

Het minimale wat een baby per dag nodig heeft is 500 cc en het maximale wat ze mogen is 1000 cc per dag. Zo is mij verteld op Consult.buro.

Stef is nu 6.5 wk en slaapt sinds 4 nachten door. Na 2 weken zat hij op 6 flessen, vanaf 5 weken ben ik de nachtvoeding gaan afbouwen. Ik bood 's avonds wat meer aan en als hij 's nachts kwam voor een voeding kreeg hij 60 cc met 2 schepjes, zodat hij eraan ging wennen dat hij overdag goed moet drinken om zijn voeding binnen te krijgen en dat de nacht er is om lekker door te slapen. En afgelopen maandag op dinsdagnacht sliep hij ineens door tot 6.15 u en houdt dat nu al 4 nachten vol.

@ Dolphin: BV is een compleet ander verhaal dan FV. BV is volledig vraag- en aanbod principe. BV is ook veel lichter verteerbaar en daar mogen ze meer van hebben. Het max van 1000 cc flesvoeding is omdat het anders te zwaar wordt voor de nieren om alles te verwerken en daar kunnen ze ziek van worden.

Groetjes,
susan

Hoihoi,

Wij zijn rond 8 weken van 6 naar 5 voedingen gegaan. Evy was bij geboorte 3970gr. en is nooit voor een nachtvoeding gekomen. (ik heb de eerste 3 weken bv gegeven)
Op maandag kreeg ze 6 flessen van 140 die allemaal op gingen en op dinsdag kreeg ze 5 flessen van 150 en zo langzaam aan opgebouwd. Evy geeft zelf heel goed aan hoeveel ze wil. We hebben dan ook veel geschommeld met hoeveelheden.
De laatste paar weken, gaat het heel goed met drinken. Alle flesjes gaan leeg en we zitten rond de 175-180cc per fles.
De afgelopen week kregen we haar 's avonds moeilijker wakker en huilde ze dan ook. Verder liet ze van de ochtendfles steeds iets staan (gebruiken 's nachts natuurlijk ook minder, dan overdag).
We willen vandaag dan ook eens met 4 flessen beginnen. Ze heeft nu 3 flessen van 190cc op en krijgt er nog 1 om 22.00.
Ze krijgt dus nu weer even wat minder dan de afgelopen dagen, maar dat bouwen we weer langzaam op. Mits dat ze nu 's nachts gaat komen, dan gaan we weer even terug naar 5 flessen.
Ze regelen het eigenlijk helemaal zelf.

Groetjes en succes
Iris mv Evy 16-05-08

Terug
Bovenaan