Hoeveel drinken?

Bij het consultatiebureau kregen wij te horen dat we onze kleine teveel lieten drinken. Hij is as maandag 8 weken en weegt 5050 gram. Volgens het CB moest hij tussen de 100 - 130 cc per voeding drinken en 5 - 6 voedingen per dag. Volgens de verpakking van Nutrilon mag hij nu zelfs 200 cc met een max van 5 voedingen per dag.

Wij geven Kiron een flesje van 160 en meestal drinkt hij die op. Hij heeft ook nog 6 voedingen per dag.

Ik was toch al van plan het CB niet helemaal serieus te nemen en mijn eigen weg te zoeken. Maar nu ben ik benieuwd hoe jullie het doen? Hoe oud en zwaar is jullie kleine? Hoeveel drinken geven jullie per voeding en hoeveel voedingen krijgen ze? Wat een vragen....!

die van mij is bijna 5kilo en drinkt zo 165cc soms laat hij staan en soms wilt hij meer! en hij drinkt ook vijf tot zes en heel soms nog zeven voedingen maar vaker zes dan zeven hoor!!! gewoon doen wat voor jou en je kindje het beste werkt!!!

die van mij is bijna 5kilo en drinkt zo 165cc soms laat hij staan en soms wilt hij meer! en hij drinkt ook vijf tot zes en heel soms nog zeven voedingen maar vaker zes dan zeven hoor!!! gewoon doen wat voor jou en je kindje het beste werkt!!!

Nou ben meteen even voor je gaan kijken. Heb hier een lijst gekregen van het cb...
vanaf 2 weken (3000-4250 gram): 6x 80-110 ml
vanaf 1 maand (3400-4750 gram): 5x 110-150 ml
vanaf 2 maanden (4200-5750 gram): 5x 130-170 ml
vanaf 3 maanden (4800-6600 gram): 5x 140-200 ml

Dus jouw cb geeft eigenlijk al te weinig aan lijkt mij!

Volgens deze richtlijnen zou hij eigenlijk op 5 voedingen moeten zitten, maar de hoeveelheid is wel goed (daarom zeggen ze misschien wel minder, omdat hij 1 voeding teveel heeft in hun ogen).
Maar ik weet nog wel dat bij onze 1e 8 jaar geleden de nachtvoeding niet meetelde...dus bedenk die lekker weg en je zit super!

Jens is een stuk jonger, bijna 3 weken, drinkt 6x 130 ml. Met andere woorden...de aantal keren klopt wel, maar de hoeveelheid is ook 20 ml per fles teveel (dus eigenlijk 120 ml. teveel...dus zouden ze mij ook gaan vertellen dat ik 110 ml moet gaat geven...).

Ja...liever een tevreden ventje die het super doet hoor!

Hoop dat je wat aan deze info hebt!

Overigens...als je borstvoeding geeft is het makkelijker...dan krijg je alleen maar een minimum aantal voedingen. Hoeveel je kind ook drinkt!!!!!

gewoon lekker je gevoel volgen hoor! Jason is nu 6.3 weken oud en hij drinkt nu 6 flessen van 165 cc. Toen ik de eerste keer naar het CB ging dronk hij nog 7 flessen van 165 cc en kreeg k op mijn jantje dat hij teveel kreeg! Heb me heel vervelend gevoeld toen, maar heb mezelf erover heen gezet en gewoon doorgegaan waar k mee bezig was. Hij had het nodig! Een paar dagen later ging ineens de nachtvoeding eraf, en nu zo lang hij het nodig heeft geef k gewoon die 6 voedingen van 165 cc. Heb gebrobeerd om 5 voedingen te geven van 195 cc, maar daar heeft ie teveel last van! Hij ligt helemaal te zuchten en te steunen als k dat doe, dus blijf het voorlopig maar gewoon lekker zo doen. Vertrouw op je gevoel, meestal geeft je kindje zelf aan wat het nodig heeft!

Liefs

Naftali is nu 4 weken, gisteren bij CB geweest. Hij weegt nu 4890 gram. Schrok me rot, wist niet dat hij zoveel aan was gekomen. Maar daar zeiden ze helemaal niks over.
Ik geef meestal flesjes van 130-140 ml en daarmee houdt hij het tussen de 3 en 4 uur mee vol. Mocht van het CB zelfs meer geven, maar hij krijgt nu al met moeite zijn flesje leeg. Zou ideaal zijn als we 150 cc gaven en hij het 5 uur vol zou houden, maar dat wil meneer echt niet.

Ik had me gister helemaal voorbereid (na alle verhalen hier) op commentaar maar moet zeggen, het was juist hartstikke leuk op het CB en ze waren zelfs positief!

Ik heb wel een beetje gelogen want we geven inmiddels wat vaker nutrilon forte. Want meneer heeft er de hand van om `s nachts om de 2,5 uur te komen en daar hadden wij dus echt geen zin meer in. Grotere hoeveelheden werken niet (spugen, kramp ed) en dit werkt prima.

Hoi Kiron,
Thijs wordt as maandag 10 weken.
Hij krijgt 6 voedingen.
4 voedingen van 135 en 2 voedingen van 165.
Hij woog van de week 5050 gram.
Volgens het rekensommetje wat het cb geeft zou hij teveel krijgen.
Maar hij heeft het nodig. Hij krijgt nog steeds om de 3 uur. na de fles van 19.00 uur gaat hij naar bed. Dan moet ik hem tussen 22.00 en 23.00 uur wakker maken en vaak slaapt hij dan tot een uur of 6 soms 7.
Het cb zei tegen ons: je neemt zijn gewicht, haal de nul eraf en tel er 200 bij op. Dan zit je op het totaal wat ze op 24 uur mogen hebben. Bij ons zou je dan uitkomen op 705 cc.
Nou wij zitten daar dus boven, maar gelukkig gaven ze dara geen commentaar op. Ze zeiden wel, als hij meer dan 900 wil, mogen we ook combineren met forte. Hier zit johannesbroodpitmeel in wat voor een verzadigd gevoel zorgt.
Ik denk dat je eigen gevoel nog steeds het beste is hoor! Jij ziet je kind 24 uur en op he cb is het 10 min. dat ze hem zien.
In de boekjes lees ik ook wel dat je gewoon water tussendoor kan geven.
Succes
Liefs, Petra

Terug
Bovenaan