hoeveel drinkt/dronk jullie baby met bijna 4 weken?

hallo,
ik loop dus al een paar dagen te goochelen met voeding.boas heeft al dagen honger.volgens het schema van het cb mag hij met zn 3,5 wk en 3300 6 of 7 keer 80 tot 110cc.van het cb moesten wij 100cc geven,maar ik gaf stiekem toch 110cc.maar dan kwam hij 8 keer per dag en nog honger.en voeding rekken was zinloos,het kind had echt honger.nu heb ik sinds 2 dagen voeding voor hongerige baby's.en de hoeveelheid heb ik inmiddels opgevoerd tot 120cc.gisteren kwam ik netjes op 7 flessen.wel van 120cc,maar dat was altijd nog minder dan 8 x 110.boas is inmiddels wel meer tevreden,al zou hij nog wel meer lusten.wat hij nu wel doet is een beetje terugspugen en ook als ik hem weer neerleg zit even later zijn mondje en wang onder de opgedroogde melk.dat deed hij eerst niet.zou hij toch teveel krijgen?of is dit normaal?
hoeveel drinken/dronken jullie kindjes met bijna 4 weken?
alvast bedankt.
groetjes kari

Hoi,

Mijn dochtertje is ook zo'n hongerig babietje, en met 4 weken kreeg ze idd ook al 110 en nog steeds hongerig.
Ik ben nu ook overgestapt op friso extra en nog wil ze na de fles steeds nog meer, heb alleen het idee dat ze te snel drinkt, en dat daardoor de zuigbehoefte niet bevredigd is, dus nu ben ik daar mee bezig en ik geef haar druppeltjes cinababy. heb het idee dat het nu wel beter gaat, ze is rustiger na een fles, en komt ook niet binnen de drie uur weer wat ze eerder wel deed.
misschien dat je er iets aan hebt.
groetjes

hoi,bedankt voor je reactie.
boas dronk ook te snel,maar met de friso extra gaat dat goed.wat is cinababy?en houd jij je wel aan die 110cc of geef je nu meer?
groetjes kari

hoi,

ze is nu onderhand 6 weken en ik geef haar nu 120 cc water met 4 scheppen friso extra,
ze zit dus al wel wat hoger (heb ik zelf opgehoogd, ze word immers ook groter en als ik moet wachten tot ik weer naar het cb moet, heeft ze al een paar weken honger, de ene baby heeft nu eenmaal meer nodig dan de andere)  
nu heeft ze ook genoeg en met de cinababy gaat het nu ook beter.
cinababy kan je bij alle drogisten wel kopen, zijn druppeltjes van vsm die darmkrampjes verzachten.
er stond ook in de bijsluiter dat dit idd ook kon komen door te snel drinken.
ik ben sinds gisteren begonnen en ze slaapt nu na de fles weer veel rustiger in.
ik heb al meerdere goede reacties gehoord op de druppels, en de kraamverzorgster had het er in de kraamperiode ook al over.
wil haar ook niet zomaar vanalles geven als het niet goed is of het werkt niet goed, maar hier heb ik wel een goed gevoel over.
venkelthee helpt bij sommigen ook wel, maar hier zijn de meningen toch wel over verdeeld, het kan ook gevaarlijk zijn, dus dan toch maar die druppels gekocht.
succes met boas
groetjes

Hoi Kari,

Ik had ook al gereageerd bij het voeding-forum, maar hier nog ff een keertje. Ik ben vandaag bij het cb geweest en de arts (dus niet de wvk) zei dat het niet echt een probleem was als ze meer kregen. Streven naar wat ze ongeveer mogen hebben en als het niet lukt omdat ze meer honger hebben, dan lukt het dus gewoon niet en dan zullen ze het wel nodig hebben. Ik vond het wel geruststellend. Laat je dus niet teveel op de kop zitten door de rigide verpleegkundigen van  de cb-telefoonlijn, maar geef Boas af en toe gewoon die extra fles als hij daar behoefte aan heeft. Zo lang je streeft naar wat hij wel mag hebben, gaat het goed!

Succes!

Terug
Bovenaan