Hoeveel drinkt jou baby

<p>Mijn dochter is nu 13dagen oud en drinkt 100cc per fles. En komt echt om de 3uur. Krijgt ze dan wel genoeg? Consultatie bureau zegt dat het meer als genoeg is....</p><p>Mijn oudste dochter moest ik echt wakker maken voor de fles om de 4u. </p><p>Iemand hier ervaring mee?</p>
 
Als je denkt ze drinkt te weinig kan je het proberen optehogen. Als ze dan meer gaat spugen dan weet je dat het teveel is. Gewoon op je gevoel afgaan. Gewoon uitproberen je merkt vanzelf wat goed is voor der.
 
Als je denkt ze drinkt te weinig kan je het proberen optehogen. Als ze dan meer gaat spugen dan weet je dat het teveel is. Gewoon op je gevoel afgaan. Gewoon uitproberen je merkt vanzelf wat goed is voor der.
 
Als je denkt ze drinkt te weinig kan je het proberen optehogen. Als ze dan meer gaat spugen dan weet je dat het teveel is. Gewoon op je gevoel afgaan. Gewoon uitproberen je merkt vanzelf wat goed is voor der.
 
Ik geef borstvoeding, dus weet niet of het helemaal vergelijkbaar is, maar mijn zoontje komt ook om de 3uur (overdag) en laat er dan 's avonds/'s nachts een pauze van 6-8uur tussen zitten. Als ik kolf, dan heb ik ook zo circa 90-100cc, dus gok dat dat ook is wat hij per voeding ongeveer uit de borst drinkt. Komt qua hoeveelheid volgens mij redelijk overeen met wat jouw kindje drinkt.
Zolang je kindje vrolijk is, goed slaapt, meerdere volle plasluiers per dag heeft en aankomt, zit het meestal wel goed. Richtlijnen zijn ook maar gemiddeldes..
 
Het is ongeveer 150ml per kg. Dus in jouw geval 3.5 kg x 150ml = 525 ml per 24uur. Dus 525: 7 flessen = 75ml per keer. Dus 100 is al veel! Wij zaten met 2 weken ook op 100ml en 7 flessen maar ons kindje was toen al 1.5 kilo zwaarder dan jullie kindje. 
 
Het is ongeveer 150ml per kg. Dus in jouw geval 3.5 kg x 150ml = 525 ml per 24uur. Dus 525: 7 flessen = 75ml per keer. Dus 100 is al veel! Wij zaten met 2 weken ook op 100ml en 7 flessen maar ons kindje was toen al 1.5 kilo zwaarder dan jullie kindje. 
 
Terug
Bovenaan