Hoeveel dutjes?

<p>Hoi allemaal,</p><p>mijn dochtertje is nu bijna 7 weken oud en ik merk dat ze in de avond meer wakker is en na de laatste fles van 11 moeilijk in slaap komt. Ze slaapt dan pas rond 1:00 uur tot ongeveer 6:30/7:00. Overdag en in de ochtend is ze na een flesje max. Een uur wakker en gaat dan weer slapen. Hoevaak deden jullie baby’s dutjes en hoe lang? En hebben jullie tips voor hoe ze in de avond lekker gaat slapen en na de laatste fles, bijvoorbeeld overdag meer wakker? <br /><br /></p><p>liefs</p>

Hoi!
Onze zoon is 9 weken. Hij krijgt totaal 6 flessen, waarvan 1 nog in de nacht. Wij merken dat hij overdag minder lange slaapjes maakt. Waar hij eerst nog van voeding tot voeding sliep, is het nu soms maar 3 kwartier slaap tussen de voedingen in. Hij is dan dus overdag meer wakker! Savonds is hij echt moe, en moeten hem voor de laatste fles rond 22 uur ook wakkermaken. Is je dochter na de fles ook echt moe? Of nog te wakker? Ik weet niet of je het al doet, maar je zou kunnen proberen de laatste voeding zo oninteressant mogelijk maken, dus: zo min mogelijk licht, niet meer spelen/kletsen, tv/radio uit, evt slaapzakje al aandoen. Dit passen wij toe in de nacht, en dat werkt heel goed. Succes!

@Irene2
thanks voor je reactie! Miss helpt het idd om d'r overdag wat meer wakker te houden. Soms doet ze ook een durje van 3 kwartier. 
In de avond na der fles van 20:00 is ze echt wakker en die van 23:00 ook. We bakeren haar dan in en leggen haar in bedje maar dan is ze of wakker of huilerig!

Overdag wakker houden is juist niet bevorderlijk voor de slaap 's nachts! De kleine raakt dan oververmoeid en slaapt nog slechter. Een baby heeft pas rond de 4 maanden echt een dag en nacht ritme. Wat je kunt doen is overdag de kleine laten slapen in een lichte ruimte en 's nachts goed donker maken, daarnaast 's nachts niet praten en puur alleen de fles geven en weer in bed leggen. Overdag moet je de kleine gewoon lekker laten slapen wanneer ze wil, blijkbaar heeft ze der slaap hard nodig! Langzaamaan komt er meer een ritme in, het consultatiebureau gaf aan dat veel baby's met 3 maanden overdag echt nog tussen alle voedingen slapen!

Niet en nooit wakker houden. Gewoon slapen wanneer ze wilt slapen. Dat ritme komt uiteindelijk vanzelf wel. Ze doet t top hoor en ze is pas 7 weekjes. Geef t de tijd. 

Terug
Bovenaan