hoeveel echo's??

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,
ik ben dus mariska en zwanger van mijn 3e kindje(bijna 22 weken)
alles gaat gelukkig goed met de kleine ik voel hem elke dag goed bewegen,er is alleen 1 ding wat me best wat zorgen baart en dat zijn de vele echo's die ik al heb gehad namelijk met 4,6,7,7enhalf,12 weken zwangerschap en de laaste met 21 weken
vooral om het feit dat het nooit bewezen is of echo's ook schadelijk zijn of niet,ik heb zoveel echo's gehad in de 1ste 3 maanden vanwegen bloedingen ook heb ik de bellytalk gehad   deze heb ik 3 keer gebruikt in de eerste 3 maanden ook vanwege onzekerheid en bloedingen,nou heb ik zoveel verhalen gelezen over het gebruik van de bellytalk dat het schadelijk kan zijn voor de baby enzo dat ik er kippenvel van krijg daarom heb ik hem niet meer gebruikt.
zijn er meer dames die ook veel echo's hebben gehad in hun zwangerschap??
en met name de eerste 3 maanden(die van mij waren allemaal uitwendig trouwens)
en wat zeiden jullie vk of gyn erover??
en natuurlijk die bellytalk heeft iemand hier ervaring mee of over??

liefs mariska

Ik zou me maar geen zorgen maken als ik jou was om die hoeveelheid echo's...die artsen die het doen weten van jou medische achtergrond dus ook dat je vaker een echo gehad hebt....ik heb in me vorige zwangerschap ook ontelbare echo's gehad de eerste drie maanden....en kreeg een heel gezond kindje hoor!

En nu in deze zwangerschap heb ik ook al genoeg echo's gehad(inwendig en uitwendig)....en er gaan er nog meer volgen omdat er complicatie's zijn...ik denk dat je je meer zorgen kan maken om pretecho's...die duren veel langer als een echo bij een gyn en het woord zegt het al...PRET echo dus eigenlijk onnodig......een echo die om medische reden moet....die moet gewoon.....een gyn zal nooit voor de lol een echo maken hoor!!!!!!

Sterkte meid.

Groetjes Gea

Hoi,

Ik zou me echt geen zorgen maken hoor. Hier in België krijgt elke zwangere vrouw om de 3 en daarna om de 4 weken een echo. Ik heb er één gehad op 5.5, 9.5, 12.5 en 16.5 weken en kijk al uit naar de volgende op 21 weken. En ik heb een heel normale zwangerschap.

Als het ook maar een beetje kwaad zou kunnen, zouden de dokters dat nooit doen hè.

En als je aan iets twijfelt, consulteer dan gewoon je verloskundige of gyneacoloog. Zij weten het uiteindelijk het beste.
Want er doen veel te veel  fabeltjes de ronde die je nodeloos ongerust maken...

Dus maak je geen zorgen en geniet van je zwangerschap en van de echo's! Dat doe ik ook!

groetjes,
Leen

Echo's zijn niet schadelijk. Ze kunnen zelfs niet schadelijk zijn want ze zijn gebasseerd op geluidsgolven en daar word je sowieso dag in dag uit aan blootgesteld. Of geluidsgolven moeten opeens kwaad kunnen. Er is dus geen sprake van straling.
Dus je hoeft er echt niet bang voor te zijn.

groetjes,
Wietske

heel erg bedankt voor jullie reactie's meiden het stelt me echt gerust,
ik ga weer lekker genieten van mijn zwangerschap.

bedankt!!!

liefs mariska

Hoi,
Ik zou me geen zorgen maken hoor. Sommigen die een tweeling verwcahten krijgen bijna om de week een echokop op hun buik.
Artsen zouden het echt wel laten als het schadelijk zou kunnen zijn.
Groetjes,
Mar

Terug
Bovenaan