Hoeveel echo's

Hallo,

Regelmatig lees ik dat iemand weer een echo heeft gehad . Ik vroeg mij af hoe vaak iedereen een echo krijgt. Ik zelf heb mijn eerste echo gehad in de 12e week en nu straks in januari de 20 weken echo.
Bij de verloskundige krijgen we wel het hartje van de kleine te horen,maar verder niet.

Het is normaal dat je maar 2echo's krijgt.
Er zijn meiden die d.m.v infertiliteitsbehandelingen zwanger zijn geraakt.Of meiden die eerder miskraam hebben gehad.Dan krijg je meerdere echo's.
Ik ben d.m.v ivf zwanger geraakt.Kreeg eerste echo met 6wk toen 9, en 12wk en vandaag 16wk echo.Dus dat is dan een extraatje.

Wij hebben nubijna iedere week een echo ivm met de vele geconstateerde afwijkingen bij ons kindje.
Fijn om 'm zo vaak te zien, maar de reden is heel veel minder.... in principe alleen bij de 12 en 20 weken is een echo normaal (en eventueel bij 37/38weken om te zien of het goed is ingedaald)

Mevanne

ik heb bij 8 weken, de eerste keer bij de VK, een echo gehad en toen bij 12 weken. Straks bij 20 weer iig en nog een keer een groeiecho ofzo ergens in de 30 weken... weet ik niet precies! ik hoop dat ze het nog vaker doet, want ze heeft zelf een echoapparaat tot haar beschikking. (ik ga gewoon in de HApraktijk naar de VK) de vorige VK deed het bijna elke keer dat ik op controle ging, toen ik zwanger was van mn zoontje, maar volgens mij gaat deze dat niet doen! ik ken haar nog niet zo goed, ben nu 2x geweest en de 2e keer was nogal vluchtig omdat er nog iemand zat te wachten!

Zoals de andere al zeiden bij 12 en 20 weken zijn standaard echo's.
Ik heb inmiddels ook al 3 echo's gehad en nog 2 in de agenda staan. Ben nu 15 weken zwanger.
De extra echo's zijn bij mij ook uit medische noodzaak, ivm erfelijke afwijkingen in de familie.
Het is natuurlijk heerlijk om je kindje te zien al is vaak de reden van extra echo toch weer erg spannend.

ik heb nu ook al 3 echos gehad met 8 weken 10 weken en met 13 weken om medische redenen wel die eerste nu heb ik 20 januari nummer 4 en dan met 30 weken weer dan 36 weken en dan elke week
onze verloskundige hebben zelf een een echocentrum wel ideaal
ik vind het wel steeds spannend

Ik heb er ook gewoon maar 2 hoor. 12 en 20 weken. Volgens mij is dat de standaard. Het ligt er misschien ook aan of de vk zelf zo'n apparaat heeft, dan is het Miss makkelijker. Wij moeten naar een echo centrum dus..

Normaal is 2x. Alleen bij miskramen of ivf meerdere echo's.
Ik heb zelf 2 miskramen gehad, maar wilde deze keer geen hele vroege echo. Nu had ik de eerste met 10 weken en ik had gehoopt dat ik met 12 weken weer mocht (ivm die miskramen)
Maar helaas was dat niet nodig....

Terug
Bovenaan