Hoeveel echo's?

Ff een vraagje ik krijg nog een extra echo ivm met de ligging van placenta en rond 35 weken een liggingsecho. Nu krijgt een vriendin van mij met 31 en 35 groei en liggingsecho. Hoeveel krijgen jullie er nog bij de verloskundige?

Groeiecho's doen ze niet overal. Bij ons is het een termijnecho en de twintig weken echo. Meer niet. Ik heb er dan meer gehad vanwege miskramen en de foute combinatietest.

Het is dus heel verschillend. Wel fijn hè dat ze bij jou nog even naar de placenta kijken. Even extra controle en even spieken naar de kleine.

Hier normaal bij eerste en tweede bezoek bij vk, de 20 weken en aan het eind een echo om de ligging te bepalen. Ik heb er meerdere gehad ivm combinatietest en suikertest. Bij ieder bezoek bij de gyn spieken ze even. Omdat ik een echo bij de combinatietest had gehad, kreeg ik de tweede bij de vk niet. De echiscopiste van de 20 weken echo was overigens verbaast dat ik geen groei echo's kreeg vanwege mijn gewicht. Vlgs. haar kan de vk dan niet goed voelen of het kindje wel goed groeit.....maandag even vragen, altijd goed toch?!

Ik kriig vanaf volgende week elke keer als ik bij de gyn kom een echo, en met 30 weken een echo om te kijken of de niertjes van ons kleine meisje goed werken (ik ben geboren met 1 dode nier).

Volgens mij was voorheen de 20 weken echo de laatste echo als je bij een vk, nu krijgt iedereen vlg mij een echo bij 30 en/of 34 weken... Maar, ik kan t mis hebben...

Hier standaard termijn echo en 20 wkn echo en dan geen echo meer.
Ik krijg met 30 wkn weer een echo ivm de placenta die nu niet goed ligt.
Wel vertelde ze ons dat als er enige twijfel is met 36 wkn of baby goed ligt ze dan wel een liggingsecho maken.

Liefs,x

Gek eigenlijk dat er geen zelfde momenten bij echo's zijn als een zwangerschap "normaal" verloopt. Volgens mij isnhet ook verschillend of de vk wacht met inleiden bij 41 of 42 weken.

Terug
Bovenaan