hoeveel eet een baby van 3 maanden??

Hallo allemaal,mijn dochtertje is nu 3 maanden en weegt 6,5 kilo(ze is erg flink).
Ze kreeg tot vorige week 5 keer 180ml. en 6 schepjes(om de 3,5 a 4 uur)
Maar elke keer als de fles op was bleef ze jammeren,ik heb dit toen verhoogd naar 210ml. water en 7 schepjes,ook om de 3,5 a 4 uur.
Ik vind dit nu wel een beetje erg veel en ben benieuwd of ik ook om de 4,5 uur mag geven.
Anders kom ik ook bijna niet uit op de dag,ze slaapt nl. erg veel.Komt s' morgens om acht uur en krijgt s, avonds om 21.30 de laatste fles.Daarna gaat ze goed slapen,maak ik haar later wakker voor de late fles dan slaapt ze s, nachts slecht.
Dit volgens het cb omdat je haar dan s, avonds verstoord in haar diepe slaap(vannaf 22.00).
Ben benieuwd hoeveel jullie kindjes drinken rond deze leeftijd??
Groetjes Sas,
 
Hoi

Heb je al geprobeerd om alleen meer water in de fles te doen maar gewoon 6 schepjes
Zo krijgt ze meer volume maar niet meer voedingswaarde.
Ons meisje is nu bijna 3 maanden en drinkt ook 5 flessen van 180cc maar hier heeft ze soms nog moeite mee. Het enige wat wij doen is in de laatste fles een extra schepje voeding om haar lekker te laten slapen.

Misschien helpt dit!

Succes

Groetjes Willeke
 
hi mamasas,

ik weet precies wat je bedoelt.
mijn dochter marieke is op   23-02 geboren en doet het echt
super.ze is dus bijna 4 maanden en zit al bijna 3enhalve week
op 4 voedingen.ik ben het gewoon gaan proberen,
ik kreeg ze bijna niet meer wakker voor de laatste fles.op een gegeven
moment heb ik ze de fles gegeven om 21.30 ipv 22.30. dat ging goed.
steeds de fles een beetje vervroegd en nu krijgt ze nog maar 4 flessen van 210-220 cc,
rond 08.00 krijgt ze de eerste en dan rond 12.30 de volgende fles is dan rond 17.15 en de laatste fles   rond 20.30.ik laat haar zelf aangeven als ze de volgende wil.alleen de laaatste fles geeft ik aan anders wordt het wel 22.00 en dat wil ik niet.
marieke is nu 61 cm en weegt 5585 gram.ze zit netjes in het midden van de curve
natuurlijk twijfelde ik ook wel of het voldoende was.maar ik heb mezelf voorgehouden dat als ze honger had of meer nodig had ze dat echt wel aan had gegeven.
afgelopen week op het cb de bevestiging gehad dat ze het goed deed op 4 voedingen.
normaal gaan ze pas rond 4 en halve maand over naar 4 voedingen,nou marieke is
gewoon een beetje sneller denk ik dan maar.
hopelijk ben je nu een beetje gerustgesteld
marjan en marieke 23-02
 
hoi mijn dochter is inmiddels 5 maanden en drinkt dan nog niet zoveel. Maar ik heb misschien wel een tipje voor je sas.Er is ook fles voeding voor hongerige baby's in de handel.Misschien is dat iets voor je dochter.Ze is dat iets mer voldaan na een voeding.
succes
gr. astrid
 
Hallo allemaal,mijn dochtertje is nu 3 maanden en weegt 6,5 kilo(ze is erg flink).
Ze kreeg tot vorige week 5 keer 180ml. en 6 schepjes(om de 3,5 a 4 uur)
Maar elke keer als de fles op was bleef ze jammeren,ik heb dit toen verhoogd naar 210ml. water en 7 schepjes,ook om de 3,5 a 4 uur.
Ik vind dit nu wel een beetje erg veel en ben benieuwd of ik ook om de 4,5 uur mag geven.
Anders kom ik ook bijna niet uit op de dag,ze slaapt nl. erg veel.Komt s' morgens om acht uur en krijgt s, avonds om 21.30 de laatste fles.Daarna gaat ze goed slapen,maak ik haar later wakker voor de late fles dan slaapt ze s, nachts slecht.
Dit volgens het cb omdat je haar dan s, avonds verstoord in haar diepe slaap(vannaf 22.00).
Ben benieuwd hoeveel jullie kindjes drinken rond deze leeftijd??
Groetjes Sas,

Hoi Sas,

Anouk is nu 8 weken en weegt ook al meer dan 6 kilo (57 cm). Omdat ze dus een vrij hongerige baby is (madam heeft nog nooit een flesje laten staan) hebben ze mij al na ca. 3 weken geadviseerd om 1/2 gewone voeding en voor de 1/2 hongerige baby voeding te geven.

Ze krijgt nu dus 5 voedingen per dag à 180 cc (3 scheppen gewoon / 3 scheppen hongerige voeding dus incl. scheppen 200 cc voeding) en wel om 07.00; 11.00; 15.00; 20.00 en 23.00 en ik moet zeggen sinds zij op deze manier gevoed wordt gaat het uitstekend. Op het cb is mij verteld dat ze maximaal 1 liter per dag mogen hebben dus hier houd ik mij ook aan (ze mag best een beetje mollig zijn maar ik wil geen hele dikke baby hoor!). Dus probeer die hongerige baby voeding eens, succes!

Groetjes,
Brigitte
 
Terug
Bovenaan