Hoeveel eet een baby van 5 weken en 3 dagen

<p>Mijn zoontje van iets meer dan 5 weekjes oud eet nu gemengd voeding. Waarvan 2 keren kunstvoeding 150ml+5 en 4 keren gekolfde melk van 150ml. Is het teveel voor zijn leeftijd? Hij heeft soms na 3,5u al honger. Ik schat hem nu rond 4,5-5kg</p>
 
Geen idee hoeveel hij mag (volgens mij 150x lichaamsgewicht), maar 'na al 3,5uur'  vind ik zeker voor 5 weken niet al. Het is heel normaal dat een baby dan nog elke 2,5 of 3 uur drinkt. Mijn dochter van 5 maanden drinkt overdag ook nog elke 3 uur..  
 
Ik,vind de,tijd er tussen lang! En,de,flessen erg groot. Voed je therapeutisch? En hoe lang doet,hij over de fles? Ze mogen tot een liter kv ivm de nieren. Dus 1 liter drinken is ook niet gek en daar zit hij in totaal onder. 
Mijn zoon van 2,5maand komt overdag zeker nog elke 1,5 a 2 uur om te drinken. En dan,in de nacht 1x een blok,van max 5 uur. En dan weer max,om de 2 uur. Ook vaak,genoeg dat hij die 5 uur niet,red. Heel,normaal babygedrag
 
Als hij tussen de 675 a 750 ml zou drinken, dan zou dat heel gemiddeld zijn. Jouw zoontje gaat daar ruim overheen met 900 ml. 
Maar iedere baby is anders en van gekolfde melk/borstvoeding kun je niet teveel geven. Heb je een tevreden baby die goed groeit, dan is dat prima. Net als hierboven al gezegd wordt na 3,5 uur honger hebben is volkomen normaal. 
Mijn kindjes hebben als baby altijd borstvoeding gehad, geen idee hoeveel ze kregen in totaal. Rond de 6 weken leken ze onverzadigbaar. Ze zijn nu al wat ouder, 2 en 5 jaar, maar nog altijd heb ik het idee dat ze de hele dag door eten. Er zit nu nog steeds maximaal 3 uur tussen de eetmomenten. Dus ik vrees dat dat niet anders gaat worden. 
 
Mijn dochters dronken altijd rond de 1 liter per 24 uur. Dat is vrij veel maar ze hadden het écht nodig. Soms gingen ze er zelfs overheen, ik maakte me er nooit zo druk om. Ik ga ze niet minder geven terwijl ze honger hebben.
Elke 3.5 uur voeden is echt al heeeeel knap hoor. Bij mij dronken ze de eerste 5 maanden elke 2.5 a 3 uur 150cc en dat is heel normaal. Een baby van 5 weken hoeft nog lang niet elke 4 uur te drinken!
 
Mijn dochters dronken altijd rond de 1 liter per 24 uur. Dat is vrij veel maar ze hadden het écht nodig. Soms gingen ze er zelfs overheen, ik maakte me er nooit zo druk om. Ik ga ze niet minder geven terwijl ze honger hebben.
Elke 3.5 uur voeden is echt al heeeeel knap hoor. Bij mij dronken ze de eerste 5 maanden elke 2.5 a 3 uur 150cc en dat is heel normaal. Een baby van 5 weken hoeft nog lang niet elke 4 uur te drinken!
 
Terug
Bovenaan